کد خبر: ۲۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
ادعای ترامپ:
اگرچه چین در چند روز گذشته، تعداد بسیاری کمی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده است، اما هند روزانه بالای ۸ هزار مورد به کرونا و همچنین آمریکا حدود ۲۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>ادعای اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری مبنی براینکه در صورتی که هند و چین آزمایش کرونای خود را افزایش دهند، آن‌ها آمار بسیار بالاتری از آمریکا در زمینه ابتلا به این بیماری خواهند داشت، در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش شفاآنلاین، ترامپ در اظهارات خود در شرکت محصولات پزشکی "پوریتان" مدعی شد که آمریکا تاکنون ۲۰ میلیون تست کرونا انجام داده است. 

 در مقایسه با آمریکا، آلمان تاکنون ۴ میلیون تست کرونا انجام داده و آزمایش‌های کره جنوبی نیز به عدد ۳ میلیون رسیده است. 

با توجه به مرکز منابع ویروس کرونای جان هاپکینز، آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده و تلفات این بیماری در آمریکا به ۱۰۹ هزار نفر رسیده است. 

در همین حال آمار ابتلا به کرونا در هند ۲۳۶ هزار و ۱۸۴ مورد و در چین ۸۴ هزار و ۱۷۷ مورد اعلام شده است. وزارت بهداشت هند اعلام کرد این کشور تاکنون ۴ میلیون تست کرونا در سراسر هند انجام داده است. 

رییس جمهوری آمریکا افزود: آمار ابتلا به کرونا در آمریکا بیشتر است زیرا ما آزمایش بیشتری انجام می‌دهیم. اگر ما در هند و چین تست کرونا را افزایش دهیم، آمار کرونا در این کشورها از آمریکا فراتر خواهد رفت. 

ترامپ که از سوی احزاب مختلف سیاسی آمریکا به دلیل سو مدیریت بحران کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، در موارد مختلف آمار اعلام شده کرونا در سایر کشورها را غیر واقعی دانسته است. 

وی در چندین مورد اعلام کرده چین از اعلام واقعی آمار کرونا خودداری می‌کند و کسی آمار رسمی این بیماری در چین را باور نمی‌کند. 

اگرچه چین در چند روز گذشته، تعداد بسیاری کمی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده است، اما هند روزانه بالای ۸ هزار مورد به کرونا و همچنین آمریکا حدود ۲۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند

هند  اکنون در رده ششم جهان از نظر تعداد ابتلا به کرونا قرار دارد و آمریکا در رده نخست است. چین در جایگاه هجدهم قرار دارد. بیماری جدید کرونا با نام کووید۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. 

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود. 

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. تایمز او ایندیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: