کد خبر: ۲۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
فرانسه تمایل دارد به اتفاق چین از چندجانبه گرایی دفاع کند، همکاری ها در تغییرات اقلیمی را تقویت بخشد و برای صلح و ثبات جهانی عوامل مثبت بیشتری تزریق کند
شفاآنلاین>سلامت>شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و امانوئل مکرون همتای فرانسوی وی، جمعه شب در موضوعات مختلف از جمله نحوه مقابله با کرونا با یکدیگر به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش شفاآنلاین، شی جین پینگ در این تماس با بیان اینکه پس از شیوع کووید-۱۹، چین و فرانسه هماهنگی راهبردی در سطح بالا را حفظ کرده اند تصریح کرد: با توجه به اینکه  شیوع کرونا در سراسر جهان هنوز بطور موثر مهار نشده است همبستگی و همکاری تنها راه صحیح مبارزه با آن است.

او با اشاره به اینکه دو کشور همچنان باید برای مقابله با اپیدمی کرونا از جامعه جهانی حمایت کنند و سهم خود را برای غلبه نهایی جهان بر آن ادا کنند گفت: باید تحقیقات مشترک نهادهای دو کشور را به پیش سوق داد، از همکاری های بین المللی در زمینه واکسن و تحقیقات دارویی پشتیبانی کرد، توافقات حاصل شده در هفتادمین نشست بهداشت جهانی را اجرا کرد و حمایت از سازمان بهداشت جهانی را تقویت بخشید.

رییس جمهوری چین ضمن تاکید بر حمایت از چندجانبه گرایی اظهار کرد همکاری مشترک چین و اروپا یک همکاری راهبردی جامع است که منافع مشترک و گسترده ای دارد، چین از پیشرفت های اتحادیه اروپا خرسند است و تمایل دارد همکاری های راهبردی با اروپا را تقویت بخشد و روند برنامه سیاسی مهم چین و اروپا را به پیش سوق دهد و با حمایت از چندجانبه گرایی بطور مشترک با چالش های جهانی مانند بهداشت عمومی و تغییرات اقلیمی مبارزه کند.

دفاع مکرون از چند جانبه گرایی و تقویت رابطه با چین

"امانوئل مکرون " رییس جمهوری فرانسه هم در این تماس با عنوان اینکه چین و فرانسه در زمینه مقابله با کرونا همکاری های مطلوبی دارند و همبستگی خود را نشان داده اند گفت: فرانسه امیدوار است برحسب این روحیه، همکاری ها با چین را تقویت بخشد.

او گفت: فرانسه از اعلام رییس جمهور "شی جین پینگ" مبنی بر آنکه واکسن به دست آمده را به محصول عمومی جهانی تبدیل خواهد کرد تقدیر می کند و تمایل دارد به اتفاق چین توافق های همایش بهداشت جهانی را به خوبی اجرا کند و از ایفای نقش مهم سازمان بهداشت جهانی حمایت نماید و همکاری با سازمان بهداشت جهانی و حمایت از کشورهای آفریقایی در مقابله با کرونا را تقویت بخشد.

مکرون افزود در انتظارم هرچه زودتر به چین سفر کنم امید است نهادهای دو کشور گفت و گو و تعاملات را حفظ کنند و درک های متقابل را افزایش دهند و پروژه های اصلی را به پیش سوق دهند، از همه مبرم تر این است که از سرگیری فعالیت های تولیدی تسریع شود.

وی در پایان گفت که فرانسه تمایل دارد به اتفاق چین از چندجانبه گرایی دفاع کند، همکاری ها در تغییرات اقلیمی را تقویت بخشد و برای صلح و ثبات جهانی عوامل مثبت بیشتری تزریق کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: