کد خبر: ۲۵۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
گروه ۲۰ در ماه آوریل از کشورها، سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی دعوت کرد تا کمبود بودجه برای مبارزه با کرونا را جبران کنند
شفاآنلاین>سلامت>بیست کشور ثروتمند و اقتصادهای در حال ظهور متعهد شدند؛ بیش از ۲۱ میلیارد دلار به مبارزه با کرونا اختصاص دهند.

به گزارش شفاآنلاین، گروه ۲۰ شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه و کشورهای مدعو، تلاش‌های خود را برای مبارزه جهانی با کرونا هماهنگ کرده‌اند. گروه ۲۰ و کشورهای مدعو تا امروز متعهد شده‌اند ۲۱ میلیارد دلار برای حمایت از بهداشت جهانی  اختصاص دهند.

این بودجه به تشخیص، تولید واکسن و تحقیقات در زمینه کرونا اختصاص می‌یابد.

گروه ۲۰ در ماه آوریل از کشورها، سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی دعوت کرد تا کمبود بودجه برای مبارزه با کرونا را جبران کنند.

بیش از ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و افزون بر ۳۹۱ هزار نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، فرانسه، ایتالیا و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که بالاترین آمار ابتلا و جان‌باختگان کرونا را دارند.  

بسیاری از کشورهایی که محدودیت‌های گسترده برای مقابله با کرونا وضع کرده بودند، بخشی از محدودیت‌ها را بتدریج لغو کرده‌اند.

کمیسیون اروپا نیز خواستار بازگشایی مرزهای داخلی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، شده و از اعضای این اتحادیه خواسته است تا مرزهای داخلی خود را با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستانی بازگشایی کنند.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: