کد خبر: ۲۵۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
سازمان جهانی بهداشت در آن زمان هشدار داد که کودکان مبتلا به تب و اختلال در حداقل دو سیستم قلب ، ریه ها یا کلیه ها باید به عنوان موارد احتمالی در نظر گرفته شوند
 شفاآنلاین>سلامت>بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد که ۱۷۹ کودک در این کشور به سندروم التهابی شبه بیماری کاوازاکی مبتلا هستند.

به  گزارش شفاآنلاین، نتیجه آزمایش کووید - ۱۹ نیمی از این کودکان که از ابتدای ماه مارس/ ۱۱ اسفند ۹۸ تاکنون ثبت شده، مثبت بوده و ۲۲ درصد دیگر نیز ممکن است با این ویروس مرتبط باشند.

طبق گزارش بهداشت عمومی فرانسه در روز پنجشنبه، ارتباط ۱۲ درصد این کودکان با ویروس کرونا محتمل بوده و برای ۱۰ درصد دیگر شامل ۱۹ کودک که نتایج آزمایش این تعداد هنوز اعلام نشده امکان مبتلا شدن به ویروس وجود دارد. نتایج آزمایش‌ها برای نیم دیگر این کودکان، ابتلای آنها به ویروس کرونا را نشان نمی‌دهد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، ۸۳ نفر از کودکان بناچار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که ۲۷ نفر از اینها همچنان در بستری به سر می‌برند.

بنا به اعلام بهداشت عمومی فرانسه، نیمی از این ۱۷۹ کودک مبتلا به سندروم التهابی شبه کاوازاکی در «ایل دو فرانس» و بین ۱۰ تا ۲۰ مورد در « اوورنی-رون-آلپ - Auvergne-Rhône-Alpes»، «گرانت–است - Grand Est » و « پروانس-آلپ-کوت دازور - Provence-Alpes-Côte d'Azur (PACA) » گزارش شده است.

ب.اف.ام تی.وی گزارش کرد: ارتباط بین بیماری کاوازاکی و ویروس کرونا به طور قطعی هنوز اثبات نشده است. اوایل ماه می ۲۰۲۰ / اواخر اردیبهشت ۹۹، بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد که یک کودک ۹ ساله مبتلا به یک عارضه مغزی پس از حمله قلبی جان خود را از دست داد که بی‌تردید مرتبط با کووید – ۱۹ بوده است. با این وجود او علائم کووید – ۱۹ را نشان نداد.

به نوشته سی.ان.ان، تصور پزشکان در ابتدا در خصوص این کودک آن بود که او به تب سرخک مبتلا شده که به دنبال بازگشت دادنش به خانه‌، کودک دچار حمله قلبی و آسیب مغزی شد و جان خود را از دست داد.

در کمتر از یک ماه گذشته، اخباری از ابتلای کودکان در سراسر جهان به ویژه آمریکا و اروپا به یک بیماری التهابی مولتی سیستمی شبیه کاوازاکی که با کووید ۱۹ در ارتباط است، منتشر شده است. پزشکان در آمریکا و اروپا با انتشار مقالاتی شواهد خود را از ارتباط جدی این دو بیماری مطرح می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت در آن زمان هشدار داد که کودکان مبتلا به تب و اختلال در حداقل دو سیستم  قلب، ریه ها یا کلیه ها باید به عنوان موارد احتمالی در نظر گرفته شوند. سازمان جهانی بهداشت به فاصله یک هفته از هم، تاکنون دو بار در این ارتباط هشدار داده است.

این هشدار در پی ابتلای کودکان در کشورهای مختلف با علائم تب، بثورات پوستی، قرمزی چشم که علائم بیماری کاوازاکی هستند صادر شد که در عین حال تست ابتلا به کووید ۱۹ نیز در این کودکان مثبت اعلام شده بود. هشداری که البته تا به امروز در کشور ما چندان جدی گرفته نشده است.

سندرم کاوازاکی یک عارضه بسیار نادر است که کودکان کمتر از ۵ سال به آن مبتلا می‌شوند. این سندرم موجب تورم و التهاب رگ‌های خونی می‌شود. علایم متداول این سندرم شامل تب و لرز، قرمزی چشم‌، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌، خشکی دهان، سرخی کف دست و پاها و تورم غدد است. 

حدود یک چهارم از کودکان مبتلا به این سندرم دچار مشکلات قلبی می شوند، اما این بیماری در صورت درمان مناسب در بیمارستان، به ندرت کشنده است. هنوز مشخص نیست که چه چیزی عامل بروز این بیماری است، با وجود این تصور می‌شود واکنش غیرعادی سیستم ایمنی نسبت به عفونت می‌تواند یکی از عوامل بروز آن باشد.ب.اف.ام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: