کد خبر: ۲۵۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
با گرم شدن بی‌سابقه هوا در خردادماه ورامین، آتش‌سوزی‌های متعددی در مناطق مختلف شهر ورامین و جوادآباد رخ داده و ده‌ها هکتار از اراضی کشاورزی و گندم‌زارها نابود می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های ورامین و جوادآباد از صبح امروز، جمعه نسبت به مهار آتش سوزی در مزارع گندم شهرستان اقدام کرده اند اما بر اثر این حادثه ده‌ها هکتار از مزارع نابود شده است.

به گزارش شفاآنلاین، از ابتدای امروز در ساعات متمادی صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی که برای اطفاء حریق مزارع گندم به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌شوند به گوش رسیده و دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها در آسمان مشاهده می‌شود.

با گرم شدن بی‌سابقه هوا در خردادماه ورامین، آتش‌سوزی‌های متعددی در مناطق مختلف شهر ورامین و جوادآباد رخ داده و ده‌ها هکتار از اراضی کشاورزی و گندم‌زارها نابود می‌شود.

از هر هکتار مزرعه گندم شهرستان ورامین به طول میانگین 6 هزار و 200 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که با احتساب خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به 25 هزار ریال، آتش‌سوزی در یک مزرعه گندم حداقل 155 میلیون ریال به کشاورزان خسارت وارد می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی  خدمات ایمنی شهرداری ورامین در این رابطه گفت: از صبح امروز جمعه تا کنون چندین مورد آتش‌سوزی در مزارع گندم واقع در کمربندی شمالی، شهرک مدرس و سایر مناطق اطفا شده است.

محسن پارسا گفت: با وجود سرعت عکس‌العمل آتش‌نشانان در رسیدن به محل حادثه ولی سرعت انتشار آتش به دلیل خشک بودن گندم بسیار زیاد است.

وی از کشاورزان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول خود اقدام کرده و از آتش زدن بقایای کاه و کلش جدا خودداری کنند.

شهردار شهر جوادآباد نیز از اطفا بیش از 10 مورد آتش سوزی طی دو روز گذشته خبر داد.

حمید دانایی‌فر افزود: اکثر مزارع گندم شهرستان ورامین در بخش جوادآباد و روستاهای اطراف واقع شده و پراکندگی این مزارع باعث می‌شود تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارات بسیاری به کشاورزان وارد شود.

وی از کشاورزان خواست تا ضمن مراقبت مداوم از وضعیت مزارع، تانکرهای ذخیره آب را در نزدیکی مزارع خود نگهداری کرده و هر چه سریعتر محصولات خود را جمع‌آوری کنند.

در سال زراعی جاری بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: