کد خبر: ۲۵۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است
شفاآنلاین>سلامت>برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۲۰ میلیون یمنی از گرسنگی مزمن رنج برده و در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش شفاآنلاین، این واحد سازمان ملل متحد در صفحه توییتر با اعلام این آمار افزود که ۲۰ میلیون و یک هزار نفر یمنی از قحطی و گرسنگی مزمن رنج می‌برند و در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

 طبق این گزارش تلاش‌های گروه برنامه توسعه سازمان ملل متحد در یمن برای حفاظت از وضعیت معیشتی مردم این کشور برای دستیابی به غذا و حمایت های بهداشتی قابل تقدیر است.  

براساس آخرین آمار در یمن ۴۱۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۹۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.روسیا الیوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: