کد خبر: ۲۵۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
با ادامه اعتراضات خیابانی در اعتراض به قتل فلوید تا کنون بسیاری از مغازه‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا مورد غارت قرار گرفته‌اند
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیر اجرایی شرکت فناوری اپل روز پنجشنبه در نامه‌ای در اعتراض به قتل جورج فلوید، ریشه‌های عمیق نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد. 

به  گزارش شفاآنلاین، تیم کوک در نامه‌ای که در وب سایت رسمی شرکت اپل منتشر شده است با محکوم کردن ریشه‌های نژادپرستی در آمریکا خواستار اقدامات بیشتر برای حذف این فرهنگ اشتباه شد. 

کوک در این نامه‌ با عنوان صحبت از نژادپرستی به علل عصبانیت مردم ناشی از قتل جورج فلوید رنگین پوست به دست پلیس پرداخت و وجود نابرابری‌های گسترده در سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و حقوقی علیه رنگین پوست‌ها در آمریکا اشاره کرد. 

مدیر اجرایی شرکت اپل نوشت، از زمان بزرگ شدنمان در آمریکا شاهد پیشرفت‌هایی بودیم، اما همچنان فرهنگ تبعیض و آسیب زدن به رنگین پوستان را نیز در این کشور مشاهده می‌کنیم. 

با ادامه اعتراضات خیابانی در اعتراض به قتل فلوید تا کنون بسیاری از مغازه‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا مورد غارت قرار گرفته‌اند. 

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به فلوید رنگین پوست۴۶ ساله، بیش از ۸ دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد در حالیکه او مدام می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم.  

دقایق پایانی فیلم منتشر شده از این صحنه، نشان می‌دهد که فلوید چشمانش را بسته و بی‌حرکت در زیر زانوی این پلیس قرار داشته و نشان از جان باختن وی دارد.  

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله‌ همیشگی است و مرگ فلوید جرقه‌ای برای ابراز صدها سال بی‌عدالتی در این کشور شده است. واشنگتن پست 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: