کد خبر: ۲۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
معاون آموزش ابتدایی درباره زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال و تدابیر در نظر گرفته شده برای این موضوع توضیح داد.

شفاآنلاین>اجتماعی>رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی ، درباره علت تاخیر در زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال اظهار کرد: در این مورد بسیاری از خانواده‌ها درخواست داشتند تا این تاخیر برداشته شود بنابراین طرحی را به شورای عالی آموزش و پرورش بردیم و ابعاد مختلف آن در حال بررسی است.

به گزارش شفاآنلاین:حکیم زاده  ادامه داد: برای آنکه متولدین نیمه دوم سال همزمان با متولدین نیمه اول به مدرسه بروند باید سنجش آمادگی ورود به مدرسه برای آن‌ها انجام شود و اگر شرایط لازم را داشتند، اجازه نام نویسی دارند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه نباید در فرایند‌های رشد کودک عجله کرد، تصریح کرد: اگر کودک متولد نیمه دوم سال باشد و همزمان با متولدین نیمه اول سال مدرسه نرود خانواده‌ها می‌توانند با فعالت‌های بیشتر از سوی خود یا مراکز پیس دبستانی آمادگی و توانمندی‌های لازم دوران کودکی را در فرزندشان شکل دهند.

سن رایج ورود به مدرسه در دنیا ۶ سال تمام  است

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه سن ورود به مدرسه یک چالش جهانی است، اظهار کرد: در اکثر کشور‌ها ۶ سال تمام و در برخی دیگر پنج سالگی زمان ورود به مدرسه در نظر گرفته شده است و در این میان نکته قابل توجه در معرض یادگیری قرار گرفتن کودک چه در خانواده و چه در مراکز پیش دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تفاوتی میان دانش آموز متولد نیمه اول سال و نیمه دوم سال از لحاظ آمادگی ورود به مدرسه وجود دارد، بیان کرد: آمادگی بدنی از لحاظ رشد ماهیچه‌ها، توانایی تمرکز و تحمل مدت زمان حضور در کلاس نیازمند رسش است که در سن ۶ سال تمام و در شرایط عادی آمادگی لازم از سوی کودک برای این موارد وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: