کد خبر: ۲۵۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 04
متخصص اعصاب و روان با بیان این که داروهای روان‌پزشکی اعتیادآور نیستند، اظهار کرد: داروها در صورت تجویز پزشک آرامش و درمان را برای افراد به همراه می‌آورند.

شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص اعصاب و روان با بیان این که داروهای روان‌پزشکی اعتیادآور نیستند، اظهار کرد: داروها در صورت تجویز پزشک آرامش و درمان را برای افراد به همراه می‌آورند.

 به گزارش شفاآنلاین:گودرز عکاشه با اشاره به این که روان زخم‌ها طیف وسیعی از اختلالات را در برمی‌گیرند، گفت: تروما می‌تواند در سطوح «خفیف»، «متوسط»، «شدید» و «برجسته» ظهور و بروز داشته باشد. برخی از تروماها از نظر روانی آسیب‌های متعدد و ماندگاری را در انسان برجای می‌گذارند.

این روان‌پزشک در ادامه در خصوص ترومای ﮐﺎﺗﺎﺳﺘﺮوﻓﯿﮏ یا روان زخمِ فاجعه‌بار، توضیح داد: مشاهده یا تجربه صحنه‌هایی مانند «سیل»، «زلزله»، «آتش افروزی»، «جنگ» و «تجاوز به عنف» و... می‌توانند ترومای ﮐﺎﺗﺎﺳﺘﺮوﻓﯿﮏ ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هر شخص پس از تجربه ترومای فاجعه‌بار با سندرم «استرس پس از سانحه» درگیر می‌شود.

عکاشه با بیان این که استرس پس از سانحه باعث یادآوری مکرر حادثه می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط یک حادثه در خواب یا بیداری و در نشانه‌های مرتبط با حادثه مورد یادآوری قرار می‌گیرند.

به گفته وی، تروما در بعضی موارد پس از وقوع حادثه و گذشت مدت زیادی از آن آثار زیان‌بار خود را نشان می‌دهد. برخی اوقات «شنیدن جزییات یک حادثه» می‌تواند انسان را در معرض آسیب روانی قرار دهد.

عکاشه افزود: ما زمانی تروما را در سطح فاجعه‌بار ارزیابی می‌کنیم، که فرد حضور مستقیم در فاجعه داشته باشد و بیشترین آسیب را دریافت کند.

این متخصص اعصاب و روان با بیان این که داروهای روان‌پزشکی اعتیادآور نیستند، اظهار کرد: داروها در شرایط مختلف و با تجویز پزشک آرامش و درمان را برای افراد به همراه می‌آورند.

وی عنوان کرد: هر گاه انسان با تروما درگیر شود و با روش‌های معمول از پس آن برنیایید، ما از طریق درمان دارویی اقدامات مختلفی را پیش می‌گیریم.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: