کد خبر: ۲۵۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 04
وزارت بهداشت این کشور از ابتلای ۴ هزار و ۶۸۸ مورد جدید به ویروس کرونا و همچنین جان باختن دست کم ۸۲ بیمار کرونایی نیز در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>با ثبت رکورد جدید بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ و فوت شدگان ناشی از این بیماری در پاکستان، مجموع تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور از آمار مبتلایان به تنهایی در چین فراتر رفته است.

به گزارش شفاآنلاین،کووید-۱۹ یا همان ویروس کرونا هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر «کراچی» اعلام شد و اکنون ۸۵ هزار و ۹۲ نفر به این ویروس مبتلا هستند. 

تاکنون یک هزار و ۷۷۰ بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف این کشور جان باخته‌اند. 

پاکستان روز گذشته شاهد ثبت رکورد جدید بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا و بیماران فوت شده تنها در یک روز بود. وزارت بهداشت این کشور از ابتلای ۴ هزار و ۶۸۸ مورد جدید به ویروس کرونا و همچنین جان باختن دست کم ۸۲ بیمار کرونایی نیز در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. 

این درحالی است که آمار بیماران کرونایی در چین کشور همسایه پاکستان ۸۳۰۲۲ اعلام شده و اکنون تعداد مبتلایان به این ویروس در پاکستان فراتر از چین رفته است. 

تاکنون ۳۰ هزار و ۱۲۸ بیماران کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. 

سازمان جهانی بهداشت اوایل اردیبهشت ماه هشدار داد که اگر اقدام‌های موثر در پاکستان برای مهار ویروس همه گیر کووید-۱۹ به کار گرفته نشود، احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور تا اواخر تیرماه (اواسط ژوئیه) به ۲۰۰ هزار نفر وجود دارد. 

درحالی که شمار بیماران کرونایی به طور مجموع در پاکستان از مرز ۸۵ هزار نفر فراتر رفته است، گزارش‌های اخیر از ایالت پنجاب، دومین استان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ حاکی است که مقامات ایالتی در تازه‌ترین بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که تعداد واقعی بیماران کرونایی در این ایالت بیش از ۶۰۰ هزار نفر است. 

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان دوشنبه گزشته طی گفت وگوی زنده تلویزیونی از بی‌اعتنایی مردم این کشور به طرح فاصله گذاری اجتماعی و سهل انگاری در بحث عمل به تمهیدات بهداشتی انتقاد کرد و هشدار داد که اگر مردم کرونا را جدی نگریند شمار مبتلایان و قربانیان ناشی از این بیماری هر روز افزایش خواهد یافت. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: