کد خبر: ۲۵۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 04
کووید۱۹ تفاوتی میان مرد و زن و گرایش‌ها و حزب سیاسی قایل نیست. لذا این خبر خوبی است و شروعی خوب است تا دو طرف بتوانند همکاری‌های خود را برای مقابله با کرونا تعمیق ببخشند
شفاآنلاین>سلامت>دولت ونزوئلا توافقی را با مجمع ملی این کشور که در کنترل مخالفان است، برای همکاری با نمایندگی سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با همه‌گیری کرونا امضا کرد.

به گزارش شفاآنلاین، خورخه رودریگز وزیر اطلاعات ونزوئلا با اعلام این خبر افزود براساس این توافق یک‌صفحه‌ای که روز اول ژوئن (۱۲ خردادماه) امضا شد، دولت و مخالفان به دنبال تامین مالی اقدامات مقابله‌ای همچون ارتقای تست‌گیری، تامین تجهیزات محافظت بهداشتی بیشتر و راه‌اندازی پویش‌های پیام‌رسانی عمومی درباره کرونا خواهند بود.

رودریگز در یک برنامه تلویزیونی گفت که کووید۱۹ تفاوتی میان مرد و زن و گرایش‌ها و حزب سیاسی قایل نیست. لذا این خبر خوبی است و شروعی خوب است تا دو طرف بتوانند همکاری‌های خود را برای مقابله با کرونا تعمیق ببخشند.

تاکنون یکهزار و ۸۱۹ نفر در سراسر ونزوئلا به کرونا مبتلا شده‌اند که فقط ۱۸ فوتی داشته اما روند افزایشی مبتلایان مقامات دولتی را نگران کرده است. از جمله دیگر اقدامات دولت ونزوئلا در جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان، در قرنطینه قرار دادن ۱۴ روزه مهاجرانی است که به این کشور باز می‌گردند.

ونزوئلا نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین شمار مبتلایان اندکی داشته اما خطر افزایش شمار ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد. به همین دلیل دولت کاراکاس به دنبال اتخاذ تدابیر ضدکرونایی شدیدتر است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوباره دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: