کد خبر: ۲۵۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 03
دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در خارج از کشور همگی باهوش و زحمتکش هستند و همواره به عنوان پلی مهم میان چین و آمریکا در مبادلات علمی و فنی دو کشور و سفیر دوستی دو ملت بوده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت خارجه چین اعمال هرگونه محدودیت برای دانشجویان و محققان چینی در آمریکا به بهانه سوء استفاده غیرقانونی چین از فناوری‌ها و موارد حق حاکمیت معنوی را محکوم کرد.

به گزارش شفاآنلاین،جائو لی جیان سه شنبه شب در پکن در یک کنفرانس خبری گفت: آمریکا با محدود کردن ورود دانشجویان چینی به این کشور به بهانه جرمی که هرگز اتفاق نیافتاده مرتکب یک «پسرفت تاریخی» می‌شود.

گزارش ها حاکی است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است دولت ترامپ به نقش مهم دانشجویان و محققان بین‌المللی و از آن میان پژوهشگران چینی حاضر در این کشور توجه بسیار دارد اما نمی‌تواند سوء استفاده غیرقانونی چین از فناوری‌ها و موارد حق حاکمیت معنوی از سوی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی آمریکایی در راستای اهداف نظامی خود را تحمل کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در همین رابطه گفت: پمپئو مانند بسیاری از مسائل دیگر، این بار هم «دروغ‌پردازی» را به عنوان بهانه‌ای برای رفتار نادرست خود به کار گرفته است.

وی افزود: دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در خارج از کشور همگی باهوش و زحمتکش هستند و همواره به عنوان پلی مهم میان چین و آمریکا در مبادلات علمی و فنی دو کشور و سفیر دوستی دو ملت بوده‌اند.

جائو اظهار کرد: آمریکا با تعمیم دادن مفهوم امنیت ملی و به بهانه جرمی که هرگز اتفاق نیافتاده روادید دانشجویان چینی برای ورود به این کشور را محدود کرده که مصداق «زیر پا گذاشتن حقوق این دانشجویان و ناقض تمایل به گسترش تبادلات دوستانه بین مردم چین و آمریکا و از آن جمله نسل جوان کشور» است.

سخنگوی وزارت خارجه چین یاداوری کرد این اقدام آمریکا یک «پسرفت تاریخی» است که علاوه بر دیگران به خود این کشور نیز آسیب خواهد رساند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: