کد خبر: ۲۵۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
دولت از مردم خواسته، به مقررات فاصله‌گذاري اجتماعي پايبند باشند و براي جلوگيري از شيوع دوباره ويروس، ماسک بزنند
شفاآنلاین>سلامت>ادعاي يک پزشک مطرح ايتاليايي مبني بر پايان کرونا در ايتاليا سبب نگراني شده و دولت درباره بي‌توجهي به پروتکل‌هاي بهداشتي هشدار داده است.

به گزارش شفاآنلاین، ايتاليا براي گام بزرگ ديگري به سوي کاهش محدوديت‌هاي کرونايي وضع شده از سه ماه پيش تاکنون، آماده مي‌شود.

گردشگران خارجي از روز چهارشنبه اين هفته (14 خرداد) مي‌توانند بار ديگر وارد اين کشور شوند و مردم محلي‌ نيز اجازه تردد بين مناطق را دارند. اما دولت تاکيد دارد که اين يکي از خطرناکترين مراحل بيماري کوويد-۱۹ است که ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در اين کشور به کشتن داده است.

دولت از مردم خواسته، به مقررات فاصله‌گذاري اجتماعي پايبند باشند و براي جلوگيري از شيوع دوباره ويروس، ماسک بزنند. اين در حالي است که به گفته «آلبرتو زانگريلو» رئيس بيمارستان سان رافائل در ميلان، اين ويروس به طور باليني در ايتاليا ديگر وجود خارجي ندارد.

وي تاکيد کرد که يک نفر بايد مسئوليت به وحشت انداختن مردم را برعهده بگيرد.

اين سخنان از سوي کارشناسان ديگر به ديده شک و ترديد نگريسته شده و دولت هشدار داده که براي جشن گرفتن پايان کرونا، هنوز خيلي زود است.

«ساندرا زامپا» معاون وزير بهداشت ايتاليا گفت: تا دستيابي به مدارک علمي در تائيد اين فرضيه که ويروس ناپديد شده است، از افرادي که از اين بابت ابراز اطمينان مي کنند، دعوت مي کنم مردم ايتاليا را سردرگم نکنند.

«فرانکو لوکاتلي» رئيس شوراي ملي بهداشت ايتاليا نيز ضمن انتقاد از اين پزشک ايتاليايي گفت: کافي است به شمار موارد جديد ابتلا که هر روز مورد تائيد قرار مي گيرد، توجه تا به جريان مداوم بيماري در کشور پي برده شود.

«جوزپ ايپوليتو» مدير انستيتو بيماري هاي عفوني «اسپالازاني» در رم نيز گفت که هيچ مدرک علمي دال بر اينکه ويروس جهش يافته يا قدرتش تغيير کرده است، در دست نيست.

قرار است يک نرم‌افزار رديابي تماس براي کمک به جلوگيري از بازگشت ويروس از امروز (دوشنبه) در چهار منطقه از مناطق بيست‌گانه ايتاليا به کار گرفته شود و به زودي در مناطق ديگر به اجرا درآيد.

از سوي ديگر، تيمي از پزشکان ايتاليايي به تازگي ادعا کردند که عامل بيماري کوويد- ۱۹ باکتري است.

پزشکان ايتاليايي مدعي شدند، اطلاعات سازمان جهاني بهداشت درباره کوويد-۱۹ دروغ است. به گفته آنها، يکي از توصيه‌هاي سازمان جهاني بهداشت اين بوده است که به‌هيچ‌وجه اجساد افراد مبتلا به کوويد-۱۹  کالبد شکافي نشود؛ اما پزشکان ايتاليايي با کالبدشکافي چهار جسد به نکات جالبي رسيده‌اند که عامل بيماري‌، ويروس نيست، بلکه يک باکتري است که با آنتي‌بيوتيک درمان مي‌شود.

همچنين دليل اصلي مرگ بيماران مبتلا به کرونا پنومي يا ذات‌الريه نيست، بلکه ترومبوز يا لخته خون است که اکسيژن‌رساني به اندام‌ها را مختل کرده است و در نهايت باعث مرگ بيمار مي‌شود.

اين پزشکان همچنين ادعا ‌کرده‌اند که براي درمان کوويد-۱۹ نيازي به ونتيلاتور يا بخش مراقبت‌هاي ويژه نيست و راه مبارزه يا درمان اين بيماري با «آنتي بيوتيک‌ها، ضدالتهاب‌ها و ضد انعقاد کننده‌ها» همچون آسپرين ساده است.

گويا اين خبر مدتي است در فضاي مجازي در دنيا سروصداي زيادي به راه انداخته و نکته جالب اينکه  اغلب متخصصان اين خبر را رد کرده‌اند.

در متن اين خبر که منبع آن وزارت بهداشت ايتاليا عنوان شده، آمده است: در ايتاليا تغيير پروتکل‌ها آغاز شده و ايتاليا در حال تغيير و پايان دادن به همه‌گيري جهاني است.خبرگزاري فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: