کد خبر: ۲۵۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
سازمان جهاني بهداشت:
ويروس‌هاي جديد در جمعيت‌هاي انساني مي‌توانند يکي از دو کار را انجام دهند: آن‌ها مي‌توانند تکامل يافته و کمتر بيماري زا شوند يا بعضي اوقات مي‌توانند حتي بيماريزا شوند
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهاني بهداشت روز دوشنبه در واکنش به برخي ادعاها مبني بر کم شدن قدرت ويروس گفت: کرونا همپنان پرقدرت است.  

به گزارش شفاآنلاین، به دنبال ادعاي يک پزشک برجسته ايتاليايي مبني بر اينکه بيماري کوويد ۱۹ برخي از قدرت خود را از دست داده است، سازمان جهاني بهداشت تأکيد کرد که ويروس جديد کرونا به طور ناگهاني کمتر بيماري زا نشده است.  

مايکل رايان مدير اورژانس سازمان جهاني بهداشت در کنفرانس خبري گفت: اصلاً اينگونه نيست. ويروس‌هاي جديد در جمعيت‌هاي انساني مي‌توانند يکي از دو کار را انجام دهند: آن‌ها مي‌توانند تکامل يافته و کمتر بيماري زا شوند يا بعضي اوقات مي‌توانند حتي بيماريزا شوند.  

رايان گفت که به نفع ويروس نيست که همه افراد آلوده را از بين ببرد زيرا اگر بتواند انتقال بين مردم را حفظ کند بهتر مي‌تواند زنده بماند.  

وي افزود: "ما بايد مراقب باشيم زيرا اين ويروس همچنان کشنده است.  

رايان تاکيد کرد: ما بايد فوق العاده مراقب باشيم تا اين حس را ايجاد نکنيم که به طور ناگهاني ويروس با اراده خودش تصميم گرفته است که کمتر بيماري زا باشد.اصلاً چنين نيست.  

آلبرتو زنگريلو پزشک سرشناس ايتاليايي به تازگي عنوان کرده است که در واقعيت ويروس (کرونا) از نظر باليني ديگر در ايتاليا وجود ندارد.  

وي در مصاحبه با شبکه (RAI) گفت: تست‌هاي انجام شده طي ۱۰ روز گذشته بار ويروسي را نشان داده‌اند که از نظر کمي کاملاً نامتناهي است در مقايسه با نمونه‌هايي که يک يا دو ماه پيش انجام شده است.خبرگزاري فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: