کد خبر: ۲۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
قیمتی که اوایل خرداد برای رهن یک برج باغ بسیار لوکس و لاکچری 240 متری کلیدنخورده در یکی ازکوچه های فرمانیه غربی- دارای 4 اتاق خواب، مجموعه ورزشی کامل با بروزترین وسایل بدنسازی، زمین تنیس، کافی شاپ بسیار شیک و لاکچری- ازسوی مالک تعیین شده 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان ودیعه است.
شفاآنلاین:کارشناس ها معتقدند سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید برای کنترل بازار و تامین نیازهای واقعی درکشور مورد نیازمی باشد. اما متأسفانه این درحالی است که تنها نیمی از این نیاز محقق می شود.ازسوی دیگر بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی طی سالهای اخیرنیز نشان می‌دهد کشور درزمینه تولید مسکن بسیار عقب مانده است، چراکه در دوران وزارت آخوندی، هیچ اقدامی برای تولید مسکن صورت نگرفت و در شرایط فعلی نیز اقدامات بسیار آهسته و کند صورت می گیرد.حال آنکه یکی از روش ها برای مدیریت این حوزه، تولید مسکن استیجاری توسط دولت است تا اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بتوانند از این امکانات برای تأمین مسکن  استفاده کنند.

 به اعتقاد برخی کارشناس ها،قطعا بازار اجاره مسکن با روش های دستوری دولت مانند امضای قراردادهای ۲ ساله و تعیین سقف برای افزایش سالانه نرخ اجاره مسکن مدیریت نخواهد شد، بلکه دولت باید زمینه به تعادل رساندن عرضه و تقاضا را در بازار اجاره مسکن فراهم کند.


به گزارش شفاآنلاین ،درهمین حال با توجه به افزایش میزان نرخ تورم، بنزین، دلار،خودرو وکالاهای اساسی ،شاهد افزایش چشمگیر قیمت های اجاره بها و رهن خانه‌های مسکونی هستیم که بالطبع این امر برای مستاجرانی که از شرایط مالی مطلوبی برخوردار نیستند عرصه را بسیار تنگ و بغرنج کرده. این در حالیست که امروزه  پرداخت اجاره بها در جنوبی ترین نقطه پایتخت که همیشه  جزء نقاط ارزان بوده و با هر بودجه ای امکان تهیه آپارتمانی مطلوب با امکانات مناسب فراهم بوده  شاید برای برخی اقشار غیر قابل پرداخت باشد .به همین خاطرنیز تعداد زیادی از مستاجرانی که با تحمل هرگونه سختی  و فشار سعی داشتند برای بهره مندی احتمالی از مزایای پایتخت نشینی خود را تهرانی نشین نگه‌دارند اما متأسفانه چاره‌ای جز فرار ناخواسته از این کلانشهر ندارند آن هم به خاطر ناتوانی در پرداخت اجاره های بسیار سنگین. درهمین راستا و برای بررسی وضعیت اجاره آپارتمان در نقاط مختلف شهر راهی بنگاه های معاملات ملکی شدیم و به بررسی بیشتر قیمت ها  پرداختیم..

.

 

دربررسی های میدانی خبرنگار ما ودرجریان گفتگو با کارشناس های معاملات ملکی مشخص شد میزان اجاره بها و رهن کامل نیزطی دوماه و قبل ازرسیدن به پیک جابجایی درتابستان به شدت افزایش یافته است.

سه ونیم میلیاردتومان برای رهن آپارتمان 240 متری

قیمتی که اوایل خرداد برای رهن یک برج باغ بسیار لوکس و لاکچری 240 متری کلیدنخورده در یکی ازکوچه های فرمانیه غربی- دارای 4 اتاق خواب، مجموعه ورزشی کامل با بروزترین وسایل بدنسازی، زمین تنیس، کافی شاپ بسیار شیک و لاکچری- ازسوی مالک تعیین شده 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان ودیعه باید پرداخت .نکته بسیار جالب این که برخی از فروشندگان قبل از بازدید  ملک برای اطمینان از توان پرداخت هزینه‌های نجومی اجاره بها یا رهن حتماً گردش  حساب خریدار را بررسی می‌کنند و در غیر این صورت اجازه بازدید نمی دهند!!.

 

 

  برای رهن کامل یک آپارتمان نوساز 200متری نوساز در خیابان فرشته و در طبقه پنجم که ویوی خاص و استخر هم ندارد و فقط دارای لابی، دو پارکینگ ،آسانسور و انباری است باید یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت. دریکی ازمحله های مجاورهمین خیابان نیز برای رهن آپارتمانی 220 متری پنج سال ساخت- با ویوی  عالی نیزباید دوونیم میلیاردتومان پرداخت.

 

  ،برای اجاره برج باغ 360متری 12 ساله دارای 4 اتاق خواب، 400متر استخر، مجموعه پیاده روی تنیس دوچرخه سواری و همچنین پزشک باید یک میلیارد تومان پول پیش و 60 میلیون تومان اجاره ماهیانه پرداخت شود.

 

 

هزینه اجاره یک پنت هاوس 500متری که دارای 150متر تراس دور تا دور با مشاعات تکمیل، ویو از سه جهت، 4 اتاق خواب،پنج پارکینگ،سوئیت مجزا برای خدمتکار،استخر و سونا نیز باید 500 میلیون تومان ودیعه و 120 میلیون اجاره ماهیانه پرداخت.

 

برای اجاره یک واحد 200متری 3 سال ساخت در ولنجک، برج معمولی که مشاعات هم ندارد و فقط  دارای یک استخر و سالن بدنسازی معمولی با مساحت کم، دو پارکینگ و لابی زیبا می باشد نیز  باید 500میلیون تومان پول پیش و ماهانه 45 میلیوون تومان به عنوان اجاره بها پرداخت.


اجاره خانه درجنوب تهران

 در جنوب تهران مانند محله اسلامشهرنیز برای رهن کامل یک آپارتمان نوساز 200متری که مجهز به پکیج؛ کابینت ام دی اف، پارکینیگ و کف سرامیک می باشد باید 300 میلیون تومان پرداخت. در جنوب شهر دیگر از استخر، سالن تنیس و... خبری نیست اما میزان اجاره بها به شدت افزایش یافته طوری که برای اجاره یک واحد 60 متری در نازی آباد حداقل باید ماهانه 2 میلیون تومان به عنوان اجاره به همراه مبلغی به عنوان رهن  در نظرگرفت که پرداخت که این مبالغ برای عده قابل توجهی ممکن نیست ... 

 

در منطقه 10 تهران برای اجاره یک آپارتمان نوساز 100متری دارای پارکینگ و دو اتاق خواب، کف سرامیک و کابینت ام دی اف باید 100 میلیون تومان به عنوان پول پیش و ماهانه 4 میلیون تومان اجاره بها پرداخته شود..

 

برای اجاره یک واحد آپارتمان 100متری 7 سال ساخت واقع در جنت آباد شمالی هم باید 20 میلیون تومان پول پیش و ماهانه 4 تا 5 میلیون تومان اجاره پرداخت که البته در   .

چنین آپارتمان هایی جز آسانسور،پارکینگ و انباری، امکانات دیگری وجود ندارد

 

برای اجاره یک واحد  آپارتمان110 متری نوساز با امکانات معمولی نظیر پارکینگ و آسانسور و... واقع در شرق پایتخت ابتدای تهرانپارس باید  200میلیون تومان پول پیش وماهانه 5 تا 6 میلیون تومان به عنوان اجاره بها  به صاحب ملک پرداخت شود. همچنین قیمت رهن یک آپاتمان 80متری 10 سال ساخت نیز 250 میلیون تومان تعیین شده است...

 

حال آنکه برای رهن آپارتمان مسکونی نوساز200متری واقع در عظیمیه یکی از مناطق خوب و خوش آب و   هوای شهرستان کرج -دارای کابینت ممبران، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی،2 پارکینگ، سونا و جکوزی-باید 800 میلیون تومان ودیعه پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: