کد خبر: ۲۵۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
نویسنده:يان کيزلباخ
اعمال قرنطینه اثر بسیار مثبتی داشته و عوارض جانبی آن، یعنی افت بیشتر تعداد موارد ابتلا، هنوز هم قابل مشاهده است
شفاآنلاین>سلامت>این روزها به نظر می رسد آلمان به حالت عادی بازگشته و محدودیت های شدید برداشته شده اند. اما به رغم نگرانی ها و برخلاف پیش بینی برخی از کارشناسان، افزایش سریعی در شمار مبتلایان جدید مشاهده نشده است. موسسه رابرت کخ اکنون حدود 200 تا 700 مورد جدید در روز گزارش می کند که نسبت به ماه مارس و آوریل بسیار اندک است.

به گزارش شفاآنلاین، دلایل احتمالی بسیاری برای این پیشرفت مثبت وجود دارد. اولین عامل احتمالی، تعهد به استفاده از ماسک می باشد. مطالعه جدیدی نیز که این هفته در مجله مشهور "علوم" منتشر شد، بر اثر مثبت استفاده از ماسک صحه می گذارد. محققان اکنون مطمئن هستند كه ذرات شناور كوچكی كه در اثر عطسه، سرفه و صحبت در هوا منتشر می شوند، و می توانند به ویروس آلوده شده و افراد دیگر را مبتلا کنند.

به گفته محققان، عامل مثبت دیگر این است که فرای محدودیت های عبور و مرور و تماس، بسیاری از مردم خطر ابتلا به ویروس کرونا را طی ماه های اخیر بسیار جدی گرفته اند و حتی پیش از اعمال این محدودیت ها، کمتر از خانه بیرون می رفتند و اکنون نیز همه آنها به یکباره به حالت عادی باز نمی گردند. 

اعمال قرنطینه اثر بسیار مثبتی داشته و عوارض جانبی آن، یعنی افت بیشتر تعداد موارد ابتلا، هنوز هم قابل مشاهده است.

با وجود این بیشتر محققان موافق هستند که اقدامات احتیاطی اعمال شده از سوی دولت نباید کنار گذاشته شود. یک متخصص ویروس شناس گفت: بدون اعلام نظر مشورتی دانشمندان به دولت و انجام آزمایش های بیشمار، "احتمال داشت درآلمان بین 50 هزار تا 100 هزار نفر جان خود را از دست می دادند." افزایش یا کاهش تعداد موارد ابتلا تا حد زیادی به تداوم اجرای قوانین بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسك بستگی دارد.اشپيگل-آلمان-
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: