کد خبر: ۲۵۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
جنبش حقوق مدنی دهه ۱۹۶۰ تا اندازه زیادی باعث بهبود و صیانت از حقوق و منافع سیاهان شد، ولی قتل مکرر آنها به دست پلیس نشان می دهد که نژاد پرستی هنوز از میان پلیس امریکا رخت بر نبسته است
شفاآنلاین>اجتماعی>قتل سیاه پوست دست بند به دست که درخواست  نفس کشیدن داشت به دست  مامور سفید پوست اعتراضات خشمگینانه سراسری را  در امریکا رقم زده است. 

به گزارش شفاآنلاین، اگرچه فرماندار مینه سوتا  مدعی است تروریست های داخلی یا نفوذ خارجی در پس این اعتراضات قراردارد ولی چهره امریکا به علت شمار مکرر چنین حوادثی به دست پلیس علیه رنگین پوستان لکه دار شده است.

 جنبش حقوق مدنی دهه ۱۹۶۰ تا اندازه زیادی باعث بهبود و صیانت از حقوق و منافع سیاهان شد، ولی قتل مکرر آنها به دست پلیس نشان می دهد که نژاد پرستی هنوز از میان پلیس امریکا رخت بر نبسته است .

اگرچه آشوب های همراه با این اعتراضات باید محکوم شود، ولی دولت امریکا نیز باید به صدای افراد معترض به نژاد پرستی در پلیس توجه  و دستور پیگیری این تازه ترین ماجرای غمبار را صادر کند .

ترامپ مدعی است گروه کوچکی از اوباش و تخریب کنندگان اموال عمومی اقدام به آسیب زدن به جامعه کرده اند، ولی وسعت اعتراضات تا اندازه ای است که بسیاری از ایالت ها از گارد ملی برای مهار ناآرامی های مدنی درخواست کمک کرده اند.

نمی توان منکر شد که واکنش ضعیف دولت در برابر کرونا  و مشکلات اقتصادی باعث پیچیده تر شدن شرایط کنونی شده است و سیاهان و دیگر گروه های دچار تبعیض بار اصلی پیامادهای این بیماری را بردوش می شکند. 

اگر دولت بخواهد این موج از خشم را با مشت آهنین سرکوب کند، اعتراضات وخیم تر و به بحران نظام مند اجتماعی تبدیل خواهد شد 

 امید می رود معترضان باعث انتشار هرچه بیشتر کرونا نشوند درغیر این صورت دولت با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.  چاينا ديلي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: