کد خبر: ۲۵۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
هنوز مشخص نشده شیوع ویروس کرونا همانند دیگر ویروس ها از جمله سرماخوردگی ، فصلی است یا نیست ، ولی با این حال چگونگی پاسخ یا سرکوب ویروس کرونا در نیمکره جنوبی که در آستانه شیوع آنفولانزای فصلی قرار دارد ،‌ برای قطع زنجیره همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم و حائز اهمیت است
شفاآنلاین>سلامت>شیوع ویروس کرونا در نیمکره جنوبی از جمله آفریقا و آمریکای جنوبی که در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان قرار دارند،‌ گسترش یافته است. اما از سوی دیگر در کشورهای نیمکره شمالی همانند آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا محدودیت ها از جمله قرنطینه خانگی به تازگی کاهش یافته است. 

به گزارش شفاآنلاین،بنابراین با توجه به شروع فصل زمستان در نیمکره جنوبی و همچنین کاهش محدودیت ها در نیمکره شمالی لازم است برای اوج نگرفتن موج دوم شیوع احتمالی بسیار مراقب و هوشیار باشیم.   

هر چند هنوز مشخص نشده شیوع ویروس کرونا همانند دیگر ویروس ها از جمله سرماخوردگی ، فصلی است یا نیست ، ولی با این حال چگونگی پاسخ یا سرکوب ویروس کرونا در نیمکره جنوبی که در آستانه شیوع آنفولانزای فصلی قرار دارد ،‌ برای قطع زنجیره همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 در میان کشورهای نیمکره جنوبی ،‌ برزیل بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 400 هزار نفر رسیده است که پس از آمریکا در رتبه دوم جای دارد. شمار مبتلایان در کشورهایی که در همسایگی برزیل قرار دارند ،‌ روند افزایشی پیدا کرده و به همین جهت سازمان جهانی بهداشت آمریکای جنوبی را به عنوان کانون جدید شیوع ویروس کرونا معرفی کرده است. 

نیجریه و کشور جمهوری آفریقای جنوبی بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در قاره آفریقا دارند.  بیش از 100 هزار نفر در سراسر آفریقا آلوده به ویروس کرونا می باشند. اما با توجه به کمبود امکانات در قاره آفریقا برای گرفتن آزمایش کرونا گفته می شود شمار واقعی مبتلایان بیش از آماری است که اعلام می شود. بسیاری از کشورها در نیمکره جنوبی از پایگاه ضعیف اقتصادی برخوردارند.

 در این کشور حتی اگر نگرانی پیرامون شیوع ویروس کرونا وجود داشته باشد، به علت وضعیت بد اقتصادی محدود کردن فعالیتهای اقتصادی افراد و شرکتها بسیار دشوار است. در برخی از این کشورها علاوه بر اوضاع بد اقتصادی ،‌ ناآرامی های سیاسی هم دیده می شود و به همین جهت هیچ نشانه ای برای متوقف شدن شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. 

افزایش سریع شیوع ویروس کرونا در مناطقی که به علت وضعیت بد اقتصادی ضعف مراقبت های بهداشتی دارند ،‌ یک نگرانی بشر دوستانه است. بنابراین لازم است از دانش و تجربه علمی که پیرامون شیوع بیماری کرونا در نیمکره شمالی بدست آمده در نیمکره جنوبی بکار گرفته شود. همچنین باید حمایت از طریق سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت در نیمکره جنوبی تقویت شود.  ‌نیکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار