کد خبر: ۲۵۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
نویسنده: کورین لزنه
پانزده سال است که اعتراضات را در سراسر امریکا پوشش خبری می دهم. این نخستین بار است که پلیس خبرنگاران را با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به طور عمدی هدف قرار می دهد و آنها را دستگیر می کند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>1-نیروهای انتظامی به  ده ها خبرنگاری که اعتراضات علیه خشونت نژادی پوشش خبری می دادند، به طور مستقیم حمله کردند. این  امردر کشوری که رسانه ها از تضمین های قانون اساسی بهره مندند، غافلگیرکننده است.

2- مولی هنسی فیسکه، خبرنگار لس آنجلس تایمز، گفت: « گروهی از خبرنگاران با شلیک گاز اشک آور در امتداد دیواری پناه گرفته بودند. خبرنگاری از ناحیه پا مجروح شده بود.ماسک خبرنگاری که در کنار من افتاده بود آغشته  به خون بود. او چنان شوکه شده بود که کسی باید به او می گفت که آسیب دیده است."

3- خبر نگاران که اعتراضات بیش از 70 شهر آمریکایی را پس از مرگ جورج فلوید پوشش خبری می  دادند ، از خشونت های پلیس مصون نماندند. ده ها نفر از آنها به طور مستقیمً هدف گلوله های لاستیکی یا گاز اشک آور قرار گرفته اند ، در حالی که کارت خبرنگاری آنها کاملاً مشهود بود. چند نفر زخمی شدند.

4- موسسه آزاد مطبوعات و سایت بلینگ کت 50 نمونه ازخبرنگارانی را که "توسط نیروهای انتظامی مورد حمله قرار گرفته اند" شناسایی کرده اند.

5-در مینیاپولیس ، گلوله پلاستیکی به صورت  لیندا تیرادو ، عکاس مستقل از تنسی،  اصابت کرد و در بیمارستان به او گفته شد که به احتمال زیاد با چشم چپش قادر به دیدن نخواهد بود.

6- مایکل جورج ، خبرنگار دیگر CBS گفت: " پانزده سال است که اعتراضات را در سراسر امریکا پوشش خبری می دهم. این نخستین بار است که پلیس خبرنگاران را با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به طور عمدی هدف قرار می دهد و آنها را دستگیر می کند. اینها صحنه هایی است که یادآور چین یا ایران است. "لوموند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: