کد خبر: ۲۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت واحد‌های سونا، ماساژ، تالار‌های پذیرایی و کلیه ورزش‌های پربرخورد همانند کُشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر از بین واحد‌های صنفی فقط تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند از ارائه پیشنهاداتی برای بازگشایی این واحد‌ها خبر داد که این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،هوشیار فقیی اظهار کرد که در حال حاضر از بین واحد‌های صنفی تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند.

البته به گفته وی اتاق اصناف ایران پیشنهاد بازگشایی این واحد‌ها را نیز به ستاد ملی کرونا ارائه کرده و احتمال بازگشایی آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی تالار‌ها منجر به افزایش تعداد مبتلایان نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مراسم‌ها متوقف نشده و فقط به خانه منتقل شده است، اما درصورت بازگشایی تالار‌ها می‌توان با کنترل و شفافیت بیشتری این مراسم را برگزار کرد.

در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت واحد‌های صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد و پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف از اول اردیبهشت ماه با محدودیت زمانی تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت شدند. البته محدودیت ساعت کار پاساژ‌ها هم از ۱۰ خرداد برداشته شد.

در این میان از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشاغل پرخطری اعلام شدند که امکان بازگشایی واحد‌های خود را نداشتند، اما از ۱۷ اردیبهشت ماه فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و بعد از عید فطر هم فعالیت رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ممنوعیت عرضه قلیان مجاز شد و گروه‌های دیگر هم به تدریج فعالیت خود را آغاز کردند، اما طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت واحد‌های سونا، ماساژ، تالار‌های پذیرایی و کلیه ورزش‌های پربرخورد همانند کُشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: