کد خبر: ۲۵۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
وزارت دفاع کره جنوبی همچنین یادآور شد که ماسک و دیگر تجهیزات مورد نیاز در اختیار کره ای های مستقر در سودان جنوبی، قرار می گیرد
شفاآنلاین>سلامت>کره جنوبی به سودان جنوبی نیروهای حافظ صلح و تجهیزات پزشکی می‌ فرستند تا به این کشور آفریقایی برای مقابله با ویروس کرونا، یاری رساند.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که اولین گروه از صلحبانان ماه گذشته میلادی پس از چند ماه تاخیر به دلیل اوضاع کرونایی به سودان جنوبی اعزام شد و قرار است بقه آنها امروز به این کشور اعزام شوند.

وزارت مزبور تاکید کرد که نیروهای اعزامی برای مقابله با شرایط کرونایی از آمادگی کامل برخوردار بوده اند و آزمایش کرونای همگی شان منفی اعلام شده است. این نیروها همچنین به مدت بیش از 5 هفته تحت قرنطینه قرار گرفتند و تجهیزات قرنطینه ای لازم در اختیار آنها گذاشته شد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که به محض درخواست سودان جنوبی در زمینه برخورداری از تجهیزات پزشکی اضطراری برای مقابله با کووید – ۱۹، این وزارتخانه تصمیم گرفت حدود ۱۰ هزار کیت آزمایشی و ۲۰ هزار ماسک از راه هوایی به این کشور ارسال کند.

سودان جنوبی با بحران کرونا دست به گریبان است. تا روز پنجشنبه، ۸۰۶ مورد ابتلا به کرونا در این کشور تائید شد و مقام های ارشد دولتی از جمله معاون رئیس جمهوری و وزیر دفاع این کشور به این بیماری مبتلا شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین یادآور شد که ماسک و دیگر تجهیزات مورد نیاز در اختیار کره ای های مستقر در سودان جنوبی، قرار می گیرد.

قرار بود گروه جدید از نیروهای حافظ صلح کره در ماه مارس (اسفند ۹۸) عازم سودان جنوبی شود، اما این ماموریت درپی درخواست سودان جنوبی از سئول و کشورهای دیگر برای اعزام نکردن نیروهای جدید به این کشور از بیم کرونا، به تاخیر افتاد.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ به درخواست سازمان ملل و مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با هدف کمک به عملیات بازسازی مسالمت آمیز در سودان جنوبی، به این کشور نیرو اعزام کرد.

کشور آفریقایی سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ و پس از چند دهه جنگ داخلی که بیش از ۲ میلیون کشته برجا گذاشت، از همسایه شمالی اش سودان جدا شد و اعلام استقلال کرد.یونهاپ کره جنوبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: