کد خبر: ۲۵۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
ترامپ:
سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی هیدروکسی‌کلروکین از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد
شفاآنلاین>سلامت>دولت دونالد ترامپ بی اعتنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان بهداشتی در منع مصرف هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کرونا بیش از دو میلیون دوز از این داروی ضد مالاریا را به برزیل ارسال کرد.

به گزارش شفاآنلاین، ترامپ مدعی است که این دارو احتمالا در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا موثر است هر چند که شواهد علمی استفاده از این دارو را تایید نکرده است.

تحقیقات علمی که چندان گسترده و جدی نیست نشان داده است که هیدروکسی کلروکین آسیبی ندارد و می تواند در پیشگیری و درمان کووید-۱۹ موثر باشد اما مطالعات بیشتری نشان داده که مصرف این دارو عوارضی جدی دارد.

سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی هیدروکسی‌کلروکین از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانسی خبری با اشاره به کارآزمایی بالینی چهار دارو برای درمان کووید-۱۹ گفت که این سازمان استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی‌کلروکین را در این آزمایش‌ها متوقف کرده است.

برزیل در بین کشورهای آمریکای لاتین بدترین وضعیت را از نظر ابتلای به کووید-۱۹ دارد و تعداد مبتلایان آن همچنان رو به افزایش است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا سفر از این کشور را به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در آمریکا منع کرده است.

روز یکشنبه کاخ سفید در بیانیه ای مشترک با دولت برزیل اعلام کرد که هزاران دوز از هیدروکسی کلروکین را به عنوان یک داروی پیشگیری کننده برای کادر بهداشتی در صف مقدم مقابله با کرونا در برزیل و درمان کسانی که ممکن است به ویروس مبتلا شده باشند، به این کشور ارسال کرده است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که یک هزار دستگاه دستگاه تنفس مصنوعی به برزیل ارسال کرده است.

ترامپ ماه می (اردیبهشت) به رغم هشدارهای کارشناسان دولتش درباره خودداری از مصرف هیدروکسی کلروکین به دلیل عوارض جانبی آن، اعلام کرد که در یک دوز دو هفته ای هیدروکسی کلروکین را برای  پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف کرده است.

کارشناسان بهداشتی هشدار دادند مصرف این دارو از سوی رئیس جمهوری می تواند دیگران را تشویق کند که بدون توجه به توصیه پزشکان این دارو را استفاده کنند.

ترامپ به دنبال آزمایش مثبت دو نفر از کارکنان کاخ سفید تصمیم به مصرف هیدروکسی کلروکین گرفت.

نشریه هیل به تازگی گزارش داد: چندین بیمارستان‌ آمریکا استفاده از هیدروکسی کلروکین را که برای معالجه موارد حاد ابتلا به ویروس کرونا تصویب شده است، متوقف کرده‌اند. زیرا مطالعات اخیر عوارض مخرب آن بر سلامتی و مزایای محدود آن را اثبات کرده است.  

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که چندین بیمارستان در آمریکا تایید کرده‌اند که تجویز این دارو را برای بیماران کووید- ۱۹ متوقف کرده‌اند و سفارشات این دارو از اوج خود در اواخر ماه مارس (اسفند- فروردین) کاهش یافته است.  

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

در برزیل به دلیل سیاست های ضد کرونایی رئیس جمهوری این کشور که به «ترامپ برزیل» مشهور است شمار مبتلایان با گذشته از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشته است. تاکنون ۲۹,۳۴۱ نفر در این کشور جان باخته اند.واشنگتن تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: