کد خبر: ۲۵۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 01
در کنار هزینه سفر رایگان، افراد سالخورده تخفیف بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس نیز دریافت می‌کنند. همچنین قیمت اماکن پذیرایی، هتل‌ها و موزه‌ها نیز کاهش می‌یابد
شفاآنلاین>سلامت>دولت ازبکستان برای سالمندان این کشور تور یک ماهه گردشگری در نظر گرفته است که طبق آن در مرحله نخست سالمندان دارای معلولیت‌های جسمی در اولویت این اعزام قرار می‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین، طبق مصوبه اقدامات مکمل برای بهبود نظام پشتیبانی دولت از افراد سالخورده" هر ساله در ماه نوامبر "ماه گردشگری برای سالمندان برگزار خواهد شد.

در کنار هزینه سفر رایگان، افراد سالخورده تخفیف بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس نیز دریافت می‌کنند. همچنین قیمت اماکن پذیرایی، هتل‌ها و موزه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

پیش از این کمیته دولتی ازبکستان یک کنفرانس بین‌المللی را به سرپرستی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل به‌منظور توسعه جهانگردی برگزار کرد. موضوع اصلی این همایش احیای بخش گردشگری پس از همه گیری ویروس کرونا بود.

موج گردشگری در ازبکستان به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا در فواصل ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ با ۱۲ درصد کاهش، به ۱.۲ میلیون نفر رسید.

وزارت کشور ازبکستان پیشتر تمام پروازهای مسافری بین ۱۲ استان این کشور ۳۴ میلیونی را به حال تعلیق در آورده بود. دولت همچنین خروج مردم از خانه‌های خود بجز برای کارهای ضروری یا خرید دارو و همچنین تجمع بیش از سه نفر را ممنوع و اعلام کرده بود که افراد باید دو متر از هم فاصله داشته باشند.  کراسنایا ویسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: