کد خبر: ۲۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 31
شهروز شفیع
نقش هلال احمر و صلیب سرخ برای مدتی نمایانگر یک اتحاد جهانی و پایدار برای همه ملل بود.کمک های انسان دوستانه دردنیا خیلی سرو صدا کرد.دولت ها بیشتر به مردم نزدیک شدند.اما از طرفی هم خبرهای تلخ در دوران کرونا کم نبود
شفاآنلاین>سلامت>امروزدیگرمشکلات تعلق به یک فرد و یا گروه ندارد. اگرروزی درکشورشوروی به مردم گفته میشد که همه تکنولوژی جهان را ما میسازیم و دیوار آهنین در سرتاسرعالم کشیده خواهد شد بسیاری قبول میکردند.

اما اکنون جهان به این باور رسیده که در سایه تعامل و هم اندیشی است که مشکلات را میشود حل کرد.(کرونا)رویدادی بود که اهمیت سازمان های خیریه و بشر دوستانه را پر رنگ تر کرد.بشر امروز پی برد که باید تجدید نظر مجددی در شیوه تغذیه و سلامت خود بکند.

دوران پسا کرونا روزگاری است که در آن بهتر و خلاقانه تر به موضوعات مختلف رسیدگی میشودو در این زمینه همه حوزه ها از جمله فرهنگ و اقتصاد و تاریخ را تحت کنترل و پوشش گسترده تری قرار میدهد.در دوران کرونا برای مدت کوتاهی همه چیز معطوف به سلامت جهانی شد.

نقش هلال احمر و صلیب سرخ برای مدتی نمایانگر یک اتحاد جهانی و پایدار برای همه ملل بود.کمک های انسان دوستانه  دردنیا خیلی سرو صدا کرد.دولت ها بیشتر به مردم نزدیک شدند.اما از طرفی هم خبرهای تلخ در دوران کرونا کم نبود.

از جمله ادامه تحریم ها از طرف آمریکا که متاسفانه از شدت و مقدار آن کم نشد و یا سقوط قیمت نفت از دیگر آسیب های کرونا به جهان بود.ازطرفی نوع نگاه به جهان تغییر کرده.کشورها دیگر طبق تعاملات گذشته زندگی نمیکنند. بسیاری ازملل اتحاد را بیش از پیش سرمشق زندگیشان کردند.

کمک های روسیه و ژاپن به به کشورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت بود.از طرفی هم کرونا ،محل موضع گیری ودهن کجی بسیاری کشور هابود.

درواقع آنروی سکه بحث سیاست بود.در پی این بیماری فراگیرچه جوامعی ظهور خواهند کرد؟کدام کشورهامتحدترو کدام یک منزوی ترخواهند شد؟آیاابزارنظارت بر نحوه اجرای محدودیتهای کنونی برای حفاظت یا سرکوب شهروندان به کار خواهد برده شد؟

اینها سوالاتی است که در پایان کرونا مورد تجزیه و تحلیل قرارخواهند گرفت.موضوع مهم دیگر ثابت شدن این موضوع بود که بالاتر و فراتر از هر موضوعی بحث سلامتی است.

در کشور ماهم متاسفانه تا حد بسیار زیادی نظافت شخصی و عمومی در بسیاری از تعاملات و زوابط اجتماعی و فردی ما دیده نمیشد.مثلا زباله ریختن و عدم رعایت پاکیزگی در خیابان و معابر رعایت نمیشد.اما امروز میبینیم که مردم با حساسیت خاصی موضوعاتی از این قبیل را پیگیری میکنند.

در واقع کرونا و پیامهایش با همه آسیب هایش خوبی هایی هم داشت .تاثیرات و آسیب های کرونا این درس بزرگ را به همه جهانیان داد که ما باید بیشتر و بیشتر به فکر خود و جامعه باشیم.یک کوتاهی فردی یا خطایی در جمع کوچک ،ممکن است تمام مردم جهان را به خطر بیندازد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
بسیارعالی و موشکافانه ومنطقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار