کد خبر: ۲۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 31
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از جزییات برگزاری دوره آموزشی آنلاین «چگونه در برابر زلزله آماده باشیم؟» خبر داد.

  شفاآنلاین>سلامت>خسرو رحمانی گفت: این دوره یک دوره آموزشی آنلاین برای عموم مردم است. با توجه به زلزله‌ای که به تازگی در تهران و در برخی استان‌های دیگر رخ داد، تصمیم گرفتیم در قالبی فراگیر و در دسترس آموزشی جدید ایجاد کنیم و مردم با مباحث تازه مربوط به زلزله آشنا شوند.

به گزارش شفاآنلاین:رحمانی ادامه داد: از این رو دوره آنلاین آموزش در برابر زلزله را با توجه به تجربه‌ای که در دوره آنلاین ویروس کرونا به دست آوردیم، آغاز کردیم که شامل مباحث کلی در زمینه آمادگی در برابر زلزله است.

رحمانی به گواهی مربوط به دوره هم اشاره کرد و افزود: این آزمون به راحتی از طریق تلفن همراه، تبلت، و لپتاپ قابل دسترسی است و در پایان دوره، در صورتی که افراد مشخصاتشان را وارد کنند، پس از ۲۴ ساعت می‌توانند گواهی مربوط به آن را از سایت آموزش همگانی جمعیت هلال احمر به نشانی khadem.ir دریافت کنند.

او ادامه داد: این دوره توسط جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان نظام پزشکی و در راستای بند ب ماده ۱۴ مدیریت بحران برگزار شده است. بر اساس این بند، وظیفه آموزش آحاد جامعه درحوزه حوادث و سوانح بر عهده جمعیت هلال‌احمر و با همکاری سایر سازمان‌ها است.

 رحمانی تاکید کرد: این دوره با محتوای آموزشی زلزله برای اولین بار به صورت الکترونیکی و برخط  توسط جمعیت هلال‌احمر و در راستای عدالت آموزشی با شعار «همه‌جا، همه وقت و برای همه» در کشور برگزار می‌شود. در ضمن دوره‌ی مشابه آن با محتوای ویروس کرونا با ۳۵۱ هزار شرکت کننده با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی برگزار شده است.

به گفته سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر، شرکت در این دوره آموزشی آنلاین زلزله حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و سرفصل‌های آن شامل چرا باید در کشور ایران همیشه برای زلزله آماده باشیم؟ چند نکته ساده برای افزایش ایمنی در اتاق های منزل، ایمن‌سازی آشپزخانه، آشنایی با چیدمان ایمن وسایل در منزل، در پارکینگ چه کنیم؟ هنگام وقوع زلزله چگونه پناه بگیریم؟ اقدامات حفاظتی و مراقبتی بعد از وقوع زمین‌لرزه و در نهایت آزمون نهایی است.

رحمانی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این دوره می توانند از طریق لینک https://go.irimc.org/quake اقدام کنند.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: