کد خبر: ۲۵۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
ما با افزايش تبليغات فروشگاهها در سطح شهر تهران و محله هايي که در شرايط کرونا در حال تبليغ خريد کردن آنلاين به مردم هستند مواجه شده ايم و در اين خصوص اپليکيشن هاي زيادي توليد شده است که اين اپليکيشن ها مي تواند بدافزار يا جاسوس افزار داشته باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس پليس فتا پايتخت گفت: در اين روزهاي کرونايي مراقب افراد سودجويي که با استفاده از برنامه هاي خريد آنلاين در فضاي مجازي با جعل هويت فروشگاه هاي معتبر کلاهبرداری می کنند، باشيد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، سرهنگ داوود معظمي گودرزي گفت: با توجه به افزايش خريد هاي اينترنتي و به طبع آن افزايش تبليغات و معرفي محصولات و کالاها و خدمات در اين فضا توسط شرکت ها، توليد کنندگان و... باعث شده که برخي افراد سودجو از اين بستر و موقعيت سوء استفاده کرده و با ارائه کالاها و يا خدمات ارزان قيمت و با تبليغات گسترده و جعلي اطلاعات کارت هاي بانکي شهروندان را سرقت و کلاهبرداری کنند.

وي افزود: متاسفانه در اين روزهاي کرونايي که مردم بيشتر راغب هستند از خدمات فضاي مجازي بدون حضور در اماکن و فروشگاه ها برای تامين اقلام مورد نياز خود استفاده کنند، شاهد سوء استفاده بيشتر اين افراد از طريق آگهي هاي دروغين واپليکيشن هاي حاوي بدافزار و جاسوس افزار هستيم.

سرهنگ گودرزي اظهار داشت: ما با افزايش تبليغات فروشگاهها در سطح شهر تهران و محله هايي که در شرايط کرونا در حال تبليغ خريد کردن آنلاين به مردم هستند مواجه شده ايم و در اين خصوص اپليکيشن هاي زيادي توليد شده است که اين اپليکيشن ها مي تواند بدافزار يا جاسوس افزار داشته باشد.

وي ادامه داد:ضمن آنکه بسيار از اين دست تبليغات مي تواند با سرقت هويت يک فروشگاه معروف در يک محله از شهر تهران باشد که شهروندان را فريب مي دهد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: هموطنان توجه کنند بيشتر اجناس تبليغي در شبکه‌هاي اجتماعي، از کيفيت لازم برخوردار نبوده و يا با تبليغ اعلام شده منطبق نيست؛ افراد با پرداخت پول زياد، کالاي بي‌کيفيت دريافت مي‌کنند لذا شهروندان در صورت امکان از شبکه‌هاي اجتماعي خريد ننموده و از فروشگاه‌هاي داراي نماد اعتماد و معتبر خريد خود را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: