کد خبر: ۲۵۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان، افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در چند روز اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده و از شهروندان خواستار رعایت جدی مقررات قرنطینه شده است
شفاآنلاین>سلامت>ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا دیروز (جمعه) اعلام کرد که برنامه قرنطینه ویژه برای جلوگیری از شیوع این ویورس تا 15 ژوئن ( برابر 26 خرداد ماه ) تمدید شده است .

به گزارش شفاآنلاین،در این برنامه قرنطینه ویژه ورود و خروج از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیونها و حمل و نقل ترانزیتی ، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و  تجمع با  حضور بیش از 10 نفر در اماکن عمومی منع و دانشگاهها ،  مدارس و  مهد کودکها ، سالن‌های سینما و تئاتر و نیز سالن‌های ورزشی در سراسر این کشور تعطیل خواهد بود .

همچنین محدودیت‌های مربوط به ورود و خروج  از چند شهر بزرگ جمهوری آذربایجان از جمله باکو ، گنجه، سومقایت ، لنکران و آبشرون تمدید شده است .

بر اساس تصمیم دولت ، پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی، بازارها ، مراکز تجاری و خدماتی ، نهادهای دولتی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی و در تمامی اماکن عمومی از اول ژوئن ( برابر 12 خرداد ) اجباری بوده و برای عدم استفاده از ماسک در این مکانها مسئولیت اداری پیش‌بینی شده است .

هیات دولت جمهوری‌آذربایجان همچنین تصمیم  گرفت، برخی محدودیت‌های به کار گرفته شده از 14 اسفند ماه سال جاری در قالب رژیم قرنطینه ویژه را لغو کند و بر این اساس فعالیت مراکز تجاری و برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز بدون حضور تماشاگران از 12 خرداد ماه جاری از سر گرفته می‌شود .

ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان، افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در چند روز اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده  و از شهروندان خواستار رعایت جدی مقررات قرنطینه شده است .

به گزارش منابع  رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال چهار هزار و 989 نفر از شهروندان این کشور به ویرس کرونا مبتلا شدند که سه هزار و 125 نفر از آنها درمان و  از بیمارستان ترخیص شدند و 58  نفر نیز جان خود را از دست دادند .

  در حال حاضر یک هزار و 806 نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان درمان می‌شوند که وضعیت  50 نفر از آنها وخیم اعلام شده است .ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: