کد خبر: ۲۵۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید
شفاآنلاین>سلامت>رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

وی ادامه داد: با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

جهانپور اظهار کرد: گرچه ثبات نسبی و کاهش اندک موارد ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای اخیر دیده شده، اما همچنان وضعیت این استان قرمز است. امروز وزیر بهداشت برای ارزیابی نحوه ارائه خدمات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی صحن مقدس حرم امام رضا (ع) سفری به مشهد مقدس داشت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: تاکید مکرر ما، رعایت بهداشت عمومی و فردی است. با توجه به بازگشایی‌ها در روزهای اخیر، دقت و جدیت بیشتری باید از طرف مردم در همه کشور برای رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌هایی که امکان فاصله گذاری مقدور نیست، انجام شود.

وی اظهار کرد: شست‌وشوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری در این روزها نباید فراموش شود.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: