کد خبر: ۲۵۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
اگر این وضعیت ادامه داشته باشد شهر کیتاکیوشو ممکن است با موج بزرگ دوم مواجه شود امیدواریم همه متوجه باشند که احتمال دارد وضعیت بسیار سختی پیش رو داشته باشیم و برای خروج از این بحران واکنش قاطعی نشان دهند
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که محدودیت ها برای مقابله با ویروس کرونا در ژاپن به تدریج برداشته می شود و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است شهردار شهر کیتا کیوشو در جنوب غرب این کشور می گوید که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این شهر بار دیگر رو به افزایش است.

به گزارش شفاآنلاین، کیتاهاشی کنجی  روز جمعه هشدار داده است که این شرایط ممکن است بسیار وخیم تر شود.

او گفت که «اگر این وضعیت ادامه داشته باشد کیتاکیوشو ممکن است با موج بزرگ دوم مواجه شود امیدواریم همه متوجه باشند که احتمال دارد وضعیت بسیار سختی پیش رو داشته باشیم و برای خروج از این بحران واکنش قاطعی نشان دهند.»

در این شهر به مدت سه هفته هیچ مورد جدیدی از ابتلا تأیید نشده بود اما در ۶ روز گذشته ۴۳ مورد جدید گزارش شده و در برخی از موارد مسئولان بهداشت قادر به ردیابی مسیر ابتلا نبوده اند.

همچنین روز پنجشنبه مواردی از ابتلا در یک بیمارستان در توکیو تأیید شد که احتمال دارد یک ابتلای جمعی باشد.

توکیو و چهار استان دیگر آخرین استان هایی بودند که وضعیت اضطراری در آنها پایان یافت دولت لغو وضعیت اضطراری در این استان ها را روز دوشنبه اعلام کرد.

تاکنون تست کرونای بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر در ژاپن مثبت بوده و بیش از ۸۸۰ تن در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

داده های گردآوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از پنج میلیون و نهصد هزار نفر فراتر رفته است.

این دانشگاه می گوید که تا ساعت شش بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت جهانی، تعداد کل مبتلایان به پنج میلیون و ۹۲۹ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

آمریکا با یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۲۶ مورد ابتلا در رأس این فهرست قرار دارد پس از آن برزیل با ۴۱۱ هزار و ۸۲۱ مورد، روسیه با ۳۷۹ هزار و ۵۱ مورد، بریتانیا با ۲۰۷ هزار و ۵۰۷ مورد، اسپانیا با ۲۳۷ هزار و ۹۰۶ مورد و ایتالیا با ۲۳۱ هزار و ۷۳۲ مورد قرار دارند.

تعداد کل مرگ و میر در سطح جهان در حدود ۳۵۷ هزار و ۷۸۱ مورد بوده است.

آمریکا با ۱۰۱ هزار و دو مورد مرگ بیشترین تعداد تلفات را داشته است و پس از آن بریتانیا با ۳۷ هزار و ۹۱۹ مورد، ایتالیا با ۳۳ هزار و ۱۴۲ مورد، فرانسه با ۲۸ هزار و ۵۹۹ مورد، اسپانیا با ۲۷ هزار و ۱۱۹ مورد و برزیل با ۲۵ هزار و ۵۹۸ مورد قرار دارند.تلویزیون دولتی ژاپن
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: