کد خبر: ۲۵۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هشدار داد؛
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان هشدار داد.

شفآنلاین>سلامت>احمد جنیدی، در آستانه هفته ملی بدون دخانیات، بر ضرورت آشنایی با ترفندهای صنایع دخانی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای حفاظت از جوانان در مقابل دخانیات، تاکید کرد و گفت: صنایع دخانی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی هستند.

به گزارش شفاآنلاین:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری اقدامات هماهنگ و گسترده در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات، افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری، «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» است.

جنیدی ضمن بیان اهمیت کاهش مصرف مواد دخانی و خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم، بر افزایش آگاهی عمومی به خصوص جوانان در خصوص تأثیرات مضر دخانیات از انواع سرطان تا بیماری‌های تنفسی مزمن تاکید کرد و ادامه داد: آموزش تأثیرات مخرب ترفندها و روش‌های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی بر افزایش مصرف دخانیات توسط جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و راهکارهای حفاظت جوانان از آسیب‌ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، آشنا کردن آنها با ترفندهای صنایع دخانی برای جلوگیری از به دام افتادن است.

جنیدی افزود: صنایع دخانی، هر روز با ترفندهای جدید و معرفی محصولات جایگزین مواد دخانی مانند سیگارها و قلیان‌های الکترونیکی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی و کسب درآمدهای هنگفت هستند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تشدید علائم این بیماری در افرادی که مواد دخانی مصرف می‌کنند، گفت: شعار ملی هفته بدون دخانیات در سال جاری، «محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا» است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: