کد خبر: ۲۵۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
یک روانشناس اجتماعی معتقد است که مقابله با موج دوم ویروس کرونا در کشور مستلزم آموزش‌های روانشناختی بمنظور کاهش آسیب‌های روانی است.

شفاآنلاین>سلامت>دکتر مجید صفاری‌نیا در خصوص آمادگی جامعه به منظور مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا افزود: برای مواجهه و کنترل موج دوم این بیماری مولفه‌های متعددی همچون تاب‌آوری اجتماعی، مباحث اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش شفاآنلاین:صفاری نیا افزود: به عبارت دیگر جامعه به عنوان یک سیستم باید آمادگی ساختاری نظیر طراحی محیطی را تدارک دیده باشد.

صفاری‌نیا ادامه داد: به عنوان مثال تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی (فیزیکی) به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با شیوع این ویروس مستلزم تجهیز حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همچنین شماری از کارگران روزمزد که به سبب شیوع این بیماری با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، باید مورد حمایت‌های اقتصادی قرار بگیرند.

وی افزود: از منظر روانشناختی نیز پروتکل‌های روانی باید آموزش داده شود؛ حضور اثربخش روانشناسان و مشاوران در فضای مجازی احساس شود و دسترسی به مشاوره‌ها با اندک هزینه‌کرد فراهم آید.

صفاری‌نیا تاکید کرد: برخی آموزش‌های ضروری نیز از طریق رسانه‌های اجتماعی (به همت مشاوران و روانشناسان) در اختیار شهروندان قرار گیرد و کارگاه‌های آموزشی روانشناختی و مشاوره‌های آنلاین نیز برگزار شود.

به گفته این مشاور، اوقات فراغت شهروندان نیز در این ایام متفاوت می‌شود و این مساله نیز مستلزم برنامه‌ریزی‌های جامع است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر از هم‌وطنان در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۶ هزار و ۹۸۸ نفر نیز نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: