کد خبر: ۲۵۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
‌ بهبود ظرفیت بخش مراقبت های ویژه و همچنین وجود تعداد کافی دستگاه ونتیلاتور این امکان را به آنها داده است که محدویت های مربوط به بیرون رفتن از خانه را کاهش دهند و برگزاری نماز جماعت در مساجد را به شکل تدریجی تایید کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>عربستان سعودی که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم نماز جماعت را در مساجد این کشور ممنوع اعلام کرده بود، طرحی را در دست اجراء ‌دارد که بر اساس آن محدودیت ها را به صورت گام به گام بر دارد.

 به گزارش شفاآنلاین،عربستان سعودی که حکومت اسلامی سختگیرانه در این کشور حکمفرماست، ‌از ماه مارس امسال در یک اقدام غیر معمول عبادت در مساجدهای این کشور را ممنوع اعلام کرد. 

دولت عربستان سعودی روز بیست و ششم ماه مه درباره بازگشایی مساجدهای این کشور گفت ،‌ بهبود ظرفیت بخش مراقبت های ویژه و همچنین وجود تعداد کافی دستگاه ونتیلاتور این امکان را به آنها داده است که محدویت های مربوط به بیرون رفتن از خانه را کاهش دهند و برگزاری نماز جماعت در مساجد را به شکل تدریجی تایید کنند.
 
بر اساس این طرح ،‌ از روز سی و یک ماه مه برگزاری نماز جماعت در همه مساجد این کشور به جزء مساجد شهر مکه آزاد می شود. پیش بینی می شود دولت عربستان سعودی عبادت در مساجد شهر مکه را از روز بیست و یکم ماه آینده تایید کند. اما در عین حال هنوز مشخص نیست که تعلیق حج عمره که می توان آن را در هر موقع از سال انجام داد ،‌ چه زمان برداشته می شود. 

تاکنون بیش از 70 هزار نفر در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلاء شدند و هم اکنون شمار مبتلایان در این کشور به بیش از دو هزار نفر در روز افزایش یافته است. از سوی دیگر اجرای محدودیت های بلند مدت ، ضربه سنگینی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است. به نظر می رسد دولت عربستان سعودی با رفع ممنوعیت عبادت در مساجدهای این کشور در نظر دارد زندگی مردم را به حالت عادی برگرداند.ان اچ کی 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: