کد خبر: ۲۵۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
کادر پزشکي کوبا از زمان شيوع کرونا در جهان به کشورهاي مختلف در اروپا و آفريقا براي کمک به دولتها و ملت‌ها اعزام شده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>بيش از ۴۰ سازمان، نهاد و اتحاديه در اروپا از پيشنهاد اعطاي جايزه صلح نوبل به کادر پزشکي کوبا که در سراسر جهان براي کمک به کشورهاي مختلف در مقابله با کرونا اعزام شده‌اند، حمايت کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، انجمن‌ها و گروههاي اجتماعي و سياسي در فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، مجارستان، بلژيک، ايرلند و سوئيس از اين ابتکارعمل پيشنهادي که اخيرا در محافل رسانه‌اي مطرح شده، حمايت کرده‌اند.

کادر پزشکي کوبا از زمان شيوع کرونا در جهان به کشورهاي مختلف در اروپا و آفريقا براي کمک به دولتها و ملت‌ها اعزام شده‌اند.

برخي از اين اقدام کوبا به عنوان راهي براي همبستگي با کشورهاي جهان در مسير مقابله با کرونا و "ديپلماسي پزشکي" دولت هاوانا ياد کرده‌اند.

کوبا پيشتر بيش از يک هزار و ۲۰۰ عضو از اعضاي  کادردرماني خود را به کشورهاي آسي‌ب‌پذير آفريقا و حوزه کارائيب وهمچنين برخي کشورهاي غربي از جمله ايتاليا اعزام کرده است.

در حاليکه کوبا با اين اقدامش به دنبال همبستگي و کمک به کشورهاي جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دليل دشمني با کوبا، اين اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هيات‌هاي پزشکي کوبا را نپذيرند. اين در حالي است که اين کشورها نسبت به اين درخواست واشنگتن بي‌توجه بوده و از حضور اعضاي کادردرماني و کمک‌هاي درماني کوبا استقبال کرده‌اند.

دولت ترامپ درصدد قطع درآمدهاي کوبا با ايجاد شرايط سخت اقتصادي از طريق تحريم‌هاي طولاني مدت است.

تاکنون بيش از پنج ميليون و ۵۹۲ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که نزديک به ۳۴۸ هزار فوتي داشته است.پرنسالاتينا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: