کد خبر: ۲۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که منشاء زلزله ۴ ریشتری دقایقی پیش در دماوند گسل مشا بوده است.

شفاآنلاین>اجتماعی>رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که منشاء زلزله ۴ ریشتری دقایقی پیش در دماوند گسل مشا بوده است.

به گزارش شفاآنلاین:رضا کرمی محمدی ، گفت: زلزله ۴ ریشتری که دقایقی پیش در دماوند رخ داد، تهران را هم تحت تاثیر خود قرار داده و طبق گزارش‌های ما در نقاط مختلفی از تهران احساس شده است، اما شدت آن و همچنین عمق آن که در فاصله ۱۲ کیلومتری از سطح زمین بوده طوری نیست که منجربه نگرانی جدی شود، البته باید همواره در برابر زلزله آماده بود.

وی منشاء این زلزله را گسل مشا، یعنی منشاء همان زلزله ۵.۲ ریشتری اعلام کرد و گفت: پس از زلزله ۵.۲ ریشتری، چندین لرزه دیگر نیز در محدوده همین گسل مشا رخ داده بود و این لرزه هم در ادامه همان است. این نشان می دهد که گسل مشا در حال حرکت است، اما شدت این لرزه طوری نبوده که بخواهیم تمامی دستگاه‌ها را به صورت ویژه به آماده باش در بیاوریم.

کرمی محمدی درباره خسارات زلزله نیز گفت: این لرزه در تهران خسارتی نداشته و ما گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم، چرا که اساسا لرزه ۴ ریشتری چندان قدرت تخریب و خرابی هم ندارد.

وی از مردم خواست که به جای ترس و نگرانی از زلزله آمادگی خود را برای مواجهه با آن افزایش دهند چرا که تهران در موقعیتی زلزله‌خیز واقع شده و آنچه که می‌تواند خسارات زلزله احتمالی را کاهش دهد، نه ترس و وحشت که آمادگی و آموزش است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: