کد خبر: ۲۵۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
در پی درگذشت پروفسور هیبت الله کلانتری صورت گرفت؛
پروفسور هیبت الله کلانتری، نخستین سم‌شناس ایران از مشاهیر و نخبگان علمی کشور و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قدیمی‌ترین دانشکده‌های داروسازی ایران است
شفاآنلاین>سلامت>درگذشت بزرگمرد داروسازی مرحوم دکتر هیبت اله کلانتری ریاست دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را به خانواده محترم ایشان ، جامعه پزشکی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمائیم

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در پی درگذشت پروفسور هیبت الله کلانتری، نخستین سم‌شناس ایران از مشاهیر و نخبگان علمی کشور و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سه عضو داروساز شورایعالی سازمان نظام پزشکی این مصیبت را تسلیت گفتند.

متن این پیام به قرار زیر است:

"بازگشت همه به سوی اوست"

درگذشت بزرگمرد داروسازی مرحوم دکتر هیبت اله کلانتری ریاست دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را به خانواده محترم ایشان ، جامعه پزشکی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمائیم و در سوگ آن همکار سفر کرده نشسته و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و غفران و رحمت واسعه  الهی و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل را آرزومندیم.

 
دکتر محمود فاضل دکتر یداله سهرابی  دکتر منصور آرزومند

داروسازان عضو شورای عالی نظام پزشکی

گفتنی است ( به نقل از همشهری آنلاین)

پروفسور هیبت الله کلانتری، نخستین سم‌شناس ایران از مشاهیر و نخبگان علمی کشور و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قدیمی‌ترین دانشکده‌های داروسازی ایران است.

پروفسور هیبت‌الله کلانتری سال  ۱۳۳۵ در شهرستان گتوند متولد شد.

دکتر کلانتری  دکترای سم‌شناسی دارویی دارد و استاد دانشگاه جندی شاپور اهواز، استان خوزستان است.

پروفسور کلانتری در سال ۱۳۵۴ در رشته طبیعی فارغ التحصیل شد؛ در سال ۱۳۵۶ در امتحان اعزام به خارج پذیرفته و برای تحصیل در رشته داروسازی راهی دانشگاه هندوستان شد.

او در سال ۱۳۶۱ در دانشگاه بمبئی دوره پی اچ دی داروسازی را گذراند و در سال ۱۳۶۲ بورسیه دانشگاه کره جنوبی شد.

این نخبه علمی کشور در سال ۱۳۶۸ به ایران بازگشت و به عنوان نخستین سم‌شناس داروساز ایران به استخدام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درآمد.

تالیف کتاب سم‌شناسی نوین، ارائه بیش از ۷۰ مقاله و خلاصه مقاله در مجلات داخلی و بین المللی و چندین مقاله خارجی از تالیفات و حاصل تحقیقات پروفسور کلانتری در مرکز تحقیقات سم شناسی و آزمایشگاه دانشگاه انگلستان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: