کد خبر: ۲۵۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 26
این دارو زمانی موثر است که بیمار هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نشده است. به همین دلیل نیز تجویز رمدسیویر در مراحل ابتدایی بیماری توصیه می‌شود
 شفاآنلاین>سلامت>آزمایش‌های بالینی داروی رمدسیویر برای درمان کووید-۱۹ در آمریکا به نتایج مثبتی رسیده‌ و امیدواری‌هایی برای مقابله با این بیماری ایجاد کرده است. استفاده از این دارو در اروپا نیز احتمالا به زودی مجاز می‌شود. 

به گزارش شفاآنلاین،مجله پزشکی "New England Journal of Medicine" در شماره جمعه ۳۱ اردیبهشت خود نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد استفاده از داروی رمدسیویر تا ۳۰ درصد دوره درمان مبتلایان به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. در پژوهش‌های "موسسه ملی بیماری‌های آلرژیک و عفونی" ۱۰۶۳ بیمار کرونایی از آمریکا، اروپا و آسیا شرکت کردند. 

به بخشی از این گروه رمدسیویر داده شد که در اصل دارویی برای درمان ابولا است؛ به بقیه بیماران هم شبه دارویی داده شد که تنها اثر تلقینی داشته است. آن دسته که از رمدسیویر استفاده کردند، ظرف ۱۱ روز و بقیه ۱۵ روز بهبود پیدا کردند.

 پژوهش‌ها نشان دادند که این دارو زمانی موثر است که بیمار هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نشده است. به همین دلیل نیز تجویز رمدسیویر در مراحل ابتدایی بیماری توصیه می‌شود.
 
حدود هفت درصد بیمارانی که ظرف دو هفته از رمدسیویر برای درمان آنها استفاده شد، و نزدیک به ۱۲ درصد از آنها که شبه دارو دریافت کرده بودند، جان خود را از دست دادند. به همین دلیل محققان می‌گویند که پژوهش‌ها هنوز درباره میزان جلوگیری از مرگ مبتلایان به کووید-۱۹ به نتیجه روشنی نرسیده و این دارو به تنهایی برای نجات جان بیماران کافی نیست.

آنتونیو فاوسی، رئيس "موسسه ملی بیماری‌های آلرژیک و عفونی" و مشاور کاخ سفید در ماه گذشته میلادی در یک سخنرانی از تاثیرات مثبت این دارو گفته بود. نتیجه تحقیقات اخیر تاییدی است بر این سخنان. با این حال پژوهشگران تاکید می‌کنند که درمان موثر بیماری کووید-۱۹ تنها با مجموعه‌ای از داروهای ضد ویروس نتیجه می‌دهد. 

رمدسیویر در ویروس نفوذ می‌کند و مانع از تکثیر آن می‌شود. اداره غذا و دارو آمریکا (FDA) از روز اول مه اجازه استفاده از رمدسیویر را برای درمان کرونا داد و به دنبال آن ژاپن. انتظار می‌رود که آژانس دارویی اروپا (EMA) نیز استفاده از این دارو را به زودی مجاز کند. دویچه وله فارسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: