کد خبر: ۲۵۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 25
افزایش آمار ابتلا به کرونا در حالی پیش می‌رود که دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، یکی از طولانی‌ترین و سخت گیرترین قرنطینه‌های سراسری در جهان را وضع کرده است
 شفاآنلاین>سلامت>هند روز دوشنبه بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند و در میان ۱۰ کشور اول جهان از نظر بیشترین آمار ابتلا به این بیماری قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، امروز (دوشنبه) تعداد ۶ هزار و ۹۷۷ نفر در هند به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب تاکنون ۱۳۸ هزار و ۸۴۵ نفر در هند دچار این بیماری شده‌اند. 

افزایش آمار ابتلا به کرونا در حالی پیش می‌رود که دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، یکی از طولانی‌ترین و سخت گیرترین قرنطینه‌های سراسری در جهان را وضع کرده است. قرنطینه سراسری در هند از تاریخ ۲۵ ماه مارس آغاز شد و دولت این کشور تاکنون چهاربار آن را تمدید کرده است. 

اما روز دوشنبه دولت هند پروازهای داخلی این کشور را پس از دو ماه توقف از سر گرفت. 

نگرانی، سرگردانی و تمهیدات سخت بهداشتی در فرودگاه‌های هند 

مسافران و کارمندان در فرودگاه بین المللی دهلی نو اعلام کردند که ضوابط سخت بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی، یک تجربه بسیار متفاوت و خسته کننده را به آن‌ها داده است. 

این درحالی است که ایالت‌های مختلف هند قوانین مخصوص به خود را در مورد پروازهای داخلی وضع کرده‌اند. روز دوشنبه مسافران درحالی در فرودگاه‌ها حضور یافتند که تغییر ناگهانی نظر برخی از ایالت‌های هند، باعث لغو چندین پرواز و سرگردانی و نارضایتی تعداد زیادی از مسافران شد. 

درحالی که دولت مرکزی هند، قرنطینه مسافران پروازهای داخلی را اجباری نکرده است، تعدادی از ایالت‌های این کشور با وضع قوانین مخصوص به خود اعلام کرده‌اند که تمام مسافرهای پروازهای داخلی که وارد این ایالت‌ها می‌شوند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند.
 
شوبام دی یک مسافر هندی که از دهلی نو به ایالت آسام واقع در شمال شرق هند سفر می‌کرد گفت: من به منظور دیدار با خانواده خود به آسام سفر می‌کنم اما تجربه بسیاری سختی را خواهم داشت. ماسک‌ها و دستکش‌ها به استرس سفر می‌افزایند. 

شرکت هواپیمایی "ایندیگو" اعلام کرده است که روزانه ۴۳۰ پرواز انجام خواهد داد. شرکت‌های دیگر مانند اسپیاس جت نیز اعلام کرده فعالیت‌های خود را با ۲۰۴ پرواز در روز از سر خواهد گرفت.  

سازمان ریل آهن هند نیز اعلام کرده است که در ۱۰ روز آینده بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ قطار فعال خواهند شد تا بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و کارگر سرگردان را به شهرهای خود برسانند. 

سازمان ریل آهن هند، یکی از بزرگ‌ترین ریل آهن‌های جهان، از ماه مارس تاکنون فعالیت خود را به طور کامل متوقف کرده است. توقف حرکت قطارها در هند به دلیل قرنطینه سراسری این کشور انجام شد. 

اما توقف حرکت قطارها باعث گرفتاری میلیون‌ها کارگر روزمزد در شهرهای هند شد و آن‌ها را مجبور کرد برای رسیدن به خانه‌های خود، با پای پیاده مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند. 

تاکنون بیش از ۱۰۰ کارگر مهاجر هند در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.  رسانه‌های هند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: