کد خبر: ۲۵۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 24
صدراعظم آلمان در ادامه محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را 'امری تحمیلی' برای دموکراسی توصیف و در عین حال از این اقدامات دفاع کرد
شفاآنلاین>سلامت>درگیری روز شنبه بین معترضان به محدودیت‌ها و قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا در آلمان با پلیس ۲ زخمی در پی داشت و ۶۰ تن نیز بازداشت شدند.

به گزارش شفاآنلاین، هزاران نفر در مورد محدودیت‌های بحران کرونا، در شهرهای متعدد آلمان به خیابان‌ها آمدند و در مقابل تجمعاتی ضد این تظاهرات نیز صورت گرفته است.  

در تظاهرات شهر برلین، معترضان دستورالعمل‌های رسمی برای مهار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نقض و حتی برخی نیز به مقامات پلیس آلمان حمله کردند.  

در درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی تا کنون دو پلیس زخمی شده‌اند.  

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور به محدودیت‌های کرونایی دست به تظاهرات در اعتراض  زدند، گفت: دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است. 

صدراعظم آلمان در ادامه محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را 'امری تحمیلی' برای دموکراسی توصیف و در عین حال از این اقدامات دفاع کرد.  

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی (CDU) در پیام هفتگی خود در روز قانون اساسی آلمان گفت که می‌تواند نگرانی‌های شهروندان از محدودیت‌ها را درک کند. اما این کار برای دولت نیز سخت است، به همین دلیل شهروندان باید تا حد امکان همکاری کنند.  

مرکل گفت: این اقدامات ضروری بودند و ما همیشه بر این موضوع تاکید داریم زیرا مطابق با ماده ۱ قانون اساسی ما مسئول حفاظت از مردم هستیم. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: