کد خبر: ۲۵۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 24
وابستگی رو به رشد دیجیتال باعث افزایش آسیب پذیری در برابر حملات سایبری شده و تخمین زده می‌شود که هر ۳۹ ثانیه یک حمله از این دست انجام شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح روز شنبه با هشدار در مورد گسترش جرایم سایبری و افزایش ۶۰۰ درصدی حملات ایمیل‌های مخرب در دوران همه گیری ویروس کرونا خبر داده‌است.  

به گزارش شفاآنلاین،خانم ایزومی ناکامیتزو در یک جلسه غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل گفت: بحران ویروس کرونا جهان را به سمت افزایش استفاده از فن آوری و همکاری آنلاین سوق می‌دهد.  

وی همچنین گفت: اما گزارش‌های نگران کننده‌ای از حملات (سایبری) علیه سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و مراکز تحقیقات پزشکی در سراسر جهان وجود داشته است.  

نماینده عالی امور خلع سلاح سازمان ملل گفت: وابستگی رو به رشد دیجیتال باعث افزایش آسیب پذیری در برابر حملات سایبری شده و تخمین زده می‌شود که هر ۳۹ ثانیه یک حمله از این دست انجام شود.  

ناکامیتزو به نقل از اتحادیه بین المللی ارتباطات از راه دور گفت: تقریبا ۹۰ کشور هنوز تنها در مراحل اولیه تعهدات مربوط به امنیت سایبر قرار دارند.  

وی همچنین گفت: تحدید و کنترل سوء استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات "ضروری است". 

جوری راتاس نخست وزیر استونی که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد گفت که نیاز به فضای مجازی ایمن و کارآمد بیش از هر زمان دیگری ضروری است.  

وی حملات سایبری صورت گرفته به بیمارستان‌ها، تأسیسات تحقیقات پزشکی و سایر زیرساخت‌ها بویژه در بحبوبحه شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.  آسوشیتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: