کد خبر: ۲۵۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
در صورت افزایش تعداد موارد ابتلا، ممکن است محدودیت‌های شهری را برای کند کردن روند این بیماری همه گیر از سر بگیرد
شفاآنلاین>سلامت>مقامات ایالتی آلابامای آمریکا ضمن تایید بیشترین موارد ابتلا به کویید-۱۹ از زمان بازگشایی مراکز عمومی این ایالت جنوبی، از کمبود تخت‌های مراقبت ویژه (ICU) مرکز این ایالت خبر دادند.

به گزارش شفاآنلاین،در گزارشی با عنوان با بازگشایی آلاباما، بیمارستان‌های آن با کمبود تخت‌های ICU روبرو هستند افزود: 

در نشست مطبوعاتی روز پنج شنبه، استیون رید شهردار مونتگمری مرکز ایالت آلاباما و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت (از ایالت‌های جنوبی آمریکا)، از کمبود تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) این شهر خبر داد؛ بخشی که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در آنجا تحت درمان قرار می‌گیرند.  

به گفته وی این کمبود تختخواب تا حدی ناشی از بستری بیمارانی است که از مناطق روستایی فاقد بیمارستان و مراکز بهداشتی به شهر می‌آیند. 

شهردار مونتگمری افزود: بسیاری از افراد در بیمارستان‌های شهر اهل اینجا نبوده و از کمبود نظام مراقبت‌های بهداشتی در روستاهای خود رنج کمی می‌برند.  

مقامات بهداشتی شهر مونتگمری به افراد بیمار توصیه می‌کنند که به بیمارستان‌های بیرمنگام؛ دومین شهر بزرگ ایالت آلاباما که در ۱۰۰ مایلی جنوب شرق مونتگومری واقع شده، بروند. اما اظهارات شهردار مونتگمری در حالی است که ایالت آلاباما در روز ۲۱ ماه مه (۲ خرداد) دومین روز از بیشترین موارد تایید شده کووید-۱۹ را تجربه می‌کند و همچنین یک سوم از کل مبتلایان این ایالت، در هفته جاری گزارش شده است.  

استیون رید در نشست مطبوعاتی به ساکنان شهر توصیه کرد که به زدن ماسک در مکان‌های عمومی ادامه دهند و با وجود بازگشایی مجدد، فاصله اجتماعی را همچنان رعایت کنند. وی همچنین اظهار داشت که در صورت افزایش تعداد موارد ابتلا، ممکن است محدودیت‌های شهری را برای کند کردن روند این بیماری همه گیر از سر بگیرد.  

شهردار مونتگمری در عین حال تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم به دلیل کمبود منابع شاهد از دست رفتن زندگی کسی باشیم.   اما این در حالی است که بازگشایی تدریجی ایالتی از دو هفته پیش و از تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در دستور کار «کای آیوی» (Kay Ivey) فرماندار آلاباما قرار گرفت که از تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین) مقررات قرنطینه را وضع کرده بود.  

در ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت)، آیوی از برنامه "اقدام محتاطانه" برای بازگشایی ایالت رونمایی کرد. این کار ضمن آنکه ساکنان را تشویق به ماندن در خانه از ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تا ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) کرد، به برخی "مشاغل غیر ضروری" که قبلا تعطیل شده بودند، اجازه داد تا با رعایت اقدامات بهداشتی کار خود را از سر بگیرند.  

تاکنون در این ایالت و برخی ایالت های دیگر، سواحل، موزه‌ها، باغ وحش‌ها و پارک‌های تفریحی  بازگشایی شده، اما تجمعات ۱۰ یا بیشتر نفر ممنوع است. رستوران‌ها هنوز از سرویس دهی در داخل ممنوع هستند و کلیه سالن‌های آرایشی، کلوپ‌های شبانه، تئاترها و باشگاه‌های ورزشی همچنان بسته است.  

همه این شرایط در حالی است که روز پنجشنبه ۲۱ ماه مه (۱ خرداد)، این ایالت دومین روز پیاپی از بیشترین موارد ابتلا به کرونا (۴۲۰ مورد) را تایید کرد. بیشترین مورد ابتلا مربوط به تاریخ ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) با ۵۱۴ مورد جدید بود.  

در حالیکه به گفته برخی مقامات ایالتی، شمار زیاد مبتلایان احتمالا به دلیل افزایش آزمایش کرونا است، اما از تاریخ ۲۲ ماه مه (۲ خرداد)، این ایالت در کل ۱۳ هزار و ۱۰۳ مورد مبتلا و ۵۳۹ مرگ را تایید کرده و همین آمار آلاباما را در رتبه ۲۴‌ام تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ قرار داده است.  

براساس آخرین آمار رسیده، شمار کل مبتلایان به کویید-۱۹ در آمریکا از یک میلیون و ۶۴۵ هزار نفر فراتر رفته و تاکنون بیش از ۹۷ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. نیوزویک 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: