کد خبر: ۲۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
ترامپ:
رئيس جمهوري آمريکا با ابراز اطمينان از توانايي کشور در برخورد با موج دوم همه گيري ويروس کرونامدعي شد که به راحتي مي‌توان آنرا مهار کرد
شفاآنلاین>سلامت>دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با وجود هشدار کارشناسان و متخصصان نسبت به همه گيري ويروس کرونا، بار ديگر تاکيد کرد چنانچه موج دوم کرونا هم به راه افتاد وي آمريکا را تعطيل نخواهد کرد. 

 به گزارش شفاآنلاین، ترامپ درجريان ديدار از کارخانه فورد در شهر ايپسيلانتي  واقع در ايالت ميشيگان، درجمع خبرنگاران درمورد نگراني از آغاز موج دوم بيماري کوويد-۱۹ در آمريکا گفت که ما قرار نيست کشور را (بارديگر) تعطيل کنيم. 

بنابراين گزارش ترامپ درجمع خبرنگاران گفت: بسياري از افراد مي‌گويند که وقوع اين امر کاملا ممکن بوده و اين مطلبي معمول است،  (اما) ما اين آتش را خاموش مي‌کنيم، قرار نيست کشور  را (بر روي فعاليت‌هاي اقتصادي) تعطيل کنيم. 

 رئيس جمهوري آمريکا با ابراز اطمينان از توانايي کشور در برخورد با موج دوم همه گيري ويروس کرونامدعي شد که به راحتي مي‌توان آنرا مهار کرد. 

اين گزارش مي‌افزايد: تمامي ۵۰ ايالت آمريکا اقدام به کاهش محدوديت‌هاي اجتماعي و از سرگيري فعاليت‌هاي اقتصادي گرفتند، اما اکنون در ايالت‌هايي مانند، تگزاس، کاروليناي شمالي و آريزونا شاهد افزايش شمار مبتلايان به ويروس کرونا است. 

متخصصاني مانند «آنتوني فائوچي» نسبت به وقوع موج دوم ويروس کرونا در آمريکا در فصل پائيز و زمستان و با آغاز فصل آنفولانزا هشدار داده‌اند، درهمين حال؛  «رابرت ردفيلد» مدير مرکز کنترل و پيشگيري بيماري در آمريکا نيز در ماه آوريل اعلام کرد که مقابله با موج دوم کرونا که با آغاز فصل آنفولانزا همراه خواهد شد،  به مراتب دشوارتر و پچيده‌تر خواهد بود. 

ترامپ در جريان اين ديدار که از زدن ماسک خودداري کرده بود از سوي دادستان کل ميشيگان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ «دنا نسل»  دادستان کل ايالت ميشيگان در واکنش به عدم رعايت دستور العمل‌هاي بهداشتي براي پيش گيري از همه گيري ويروس کرونا توسط دونالد ترامپ در جريان ديدار از يک کارخانه، ضمن هشدار نسبت به اين اقدام گفت : متاسفم از اينکه ترامپ رئيس جمهوري آمريکا است. 

هم اکنون شمارمبتلايان به ويروس کرونا درجهان از پنج ميليون و ۱۹۰ هزار نفر گذشت که از اين تعداد بيش از ۳۳۴هزار نفر جان باخته‌اند. 

آمريکا نيز با بيش از يک ميليون و ۶۲۰هزار مبتلا و ۹۶هزار جان باخته در صدر کشورهاي جهان قرار دارد.هیل 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: