کد خبر: ۲۵۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
رييس جمهوري برزيل کرونا را با يک آنفلوانزاي معمولي مقايسه کرده و با محکوم کردن تنش و هيجان پيرامون آن، از مردم خواسته است براي جلوگيري از سقوط اقتصادي در اين کشور به کسب و کار بازگردند
شفاآنلاین>سلامت>افزايش ناگهاني شمار مبتلايان به کوويد۱۹ در برزيل باعث شد که اين کشور در مدتي کوتاه پس از آمريکا در جايگاه دومين کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلايان قرار گيرد.

به گزارش شفاآنلاین، برزيل روز جمعه (به وقت محلي) با اعلام ۳۳۰ هزار و ۸۹۰ مورد ابتلاي قطعي به کوويد۱۹ از زمان آغاز شيوع اين ويروس، روسيه را پشت سر گذاشت و اکنون پس از آمريکا جايگاه دومين کشور در جهان از لحاظ شمار مبتلايان را دارد.

با افزايش ناگهاني شمار مبتلايان در برزيل، اين کشور روز جمعه با ثبت مرگ روزانه يکهزار و يک نفر، شمار مرگ‌ومير بر اثر ابتلا به کرونا را در مجموع ۲۱ هزار و ۴۸ تن اعلام کرد.

وضعيت وخيم برزيل از لحاظ گسترش ويروس کرونا در حالي است که «ژائير بولسونارو» رييس جمهوري راست‌گراي اين کشور به دليل نحوه مديريت مقابله با اين بيماري و مخالفت با قرنطينه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحراني سياسي است.

از زمان آغاز شيوع کرونا در برزيل، بولسونارو دو وزير بهداشت را به دليل اختلاف درباره قرنطينه و اصرار او براي استفاده از داروي تاييدنشده کلروکين و هيدروکسي‌کلروکين برکنار کرده است و پس از آن چندين مقام بلندپايه بهداشتي اين کشور نيز استعفا کرده‌اند.

رييس جمهوري برزيل کرونا را با يک آنفلوانزاي معمولي مقايسه کرده و با محکوم کردن تنش و هيجان پيرامون آن، از مردم خواسته است براي جلوگيري از سقوط اقتصادي در اين کشور به کسب و کار بازگردند.

مقام هاي ايالتي و محلي در عين حال از شهروندان خواسته‌اند در خانه بمانند و فاصله اجتماعي را رعايت کنند.

گزارش مي‌شود که ظرفيت پذيرش بيمارستان‌ها در چند منطقه از برزيل تکميل شده است و در برخي شهرها، اجساد جان باختگان در گورهاي جمعي دفن مي‌شود.

اکنون حزب کارگران برزيل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآيند استيضاح رئيس جمهوري به دليل سوء مديريت در رويارويي با بحران کروناست.

حزب کارگران قرار است درخواست رسمي خود را براي آغاز فرآيند استيضاح بولسونارو به مجلس نمايندگان اين کشور ارائه کند.

احزاب ديگر برزيل از جمله جنبش سوسياليسم، برخي سازمان‌هاي مدني و شماري از نهادهاي حقوقي از اين طرح استيضاح حمايت کرده‌اند.

برزيل اين روزها شرايط کرونايي پيچيده‌اي را تجربه مي‌کند که مي‌تواند اين کشور را به سوي بحراني تمام عيار سوق دهد. چند عامل از جمله رويکرد نامشخص رييس‌جمهوري، بي‌توجهي ميليون‌ها شهروند نسبت به قرنطينه خانگي و نظام بهداشتي و خدمات درماني ناکارآمد، سبب نگراني کارشناسان در مورد آينده برزيل در دوران کرونا شده است.رويترز
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: