کد خبر: ۲۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۵۹ رسید.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی هزار و ۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری جدید (۲۰ درصد) و هزار و ۴۸۳ (۸۰ درصد) از بیماران سرپایی و افرادی که از رهگیری تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی شدند، هستند.

 با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۳۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۷۸۱ هزار و ۲۸۶ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدوارم با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا طی روزها و هفته های آینده شاهد مهار اپیدمی کرونا در کشور باشیم.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: افزایش سفرها نگران کننده است. همچنان توصیه وزارت بهداشت پرهیز از سفرهای غیر ضروری است زیرا اگر این سفرها از مبداء های قرمز باشد موجب انتقال بیماری به مناطق دیگر می شود و اگر از مناطق سفید باشد افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

 بیشترین میزان سفر در روزهای اخیر از تهران بوده است و امیدوارم مردم با رعایت توصیه های وزارت بهداشت به ادامه روند کنترل کرونا در کشور کمک کنند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: