کد خبر: ۲۵۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 22
قدس و مسجد الاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است. فلسطین تنها مربوط به مردم این کشور نیست و این مساله به تمام مردم آزاده جهان از جمله مسلمانان و غیر مسلمانان مربوط می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی>مراسم روز جهانی قدس روز جمعه در فضای مجازی در دهلی نو ،حیدرآباد و دیگرشهرهای هند با حضور تعدادی از مقامات ،دانشجویان ،ایرانیان و مردم این کشور برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین، در این برنامه که با همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی هند در فضای مجازی برگزار شد، سخنرانان در مورد اهمیت مساله فلسطین و روز قدس به تبادل نظر پرداختند. 

علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در خصوص روز جهانی قدس گفت: موضوع بیت‌المقدس یک موضوع الهی است و ریشه در وحی دارد. بیت المقدس در همه ادیان ابراهیمی جایگاهی مقدس دارد. به همین دلیل قدس یک موضوع جهانی و الهی است.

وی افزود اندیشه امام خمینی (ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی ، در نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، در واقع یک اقدام راهبردی است که به دفاع همیشگی از مردم مظلوم فلسطین منجر شده است. 

حق بین قمی سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد نیز با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)گفت: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم یکی از مبانی جمهوری اسلامی ایران است و ما به مبارزه خود با ظلم با پرچم جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم. 

وی افزود: قدس و مسجد الاقصی نماد امت و تمدن اسلامی است. فلسطین تنها مربوط به مردم این کشور نیست و این مساله به تمام مردم آزاده جهان از جمله مسلمانان و غیر مسلمانان مربوط می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی از مبلغین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان است و ما به عنوان امت بیدار، با ظلم و ستم رژیم صهیونیستی مقابله خواهیم کرد. 

 ربانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز گفت: در نگاه اسلامی دفاع از مظلوم وظیفه هر مسلمانی است. امروز بحث فلسطین به بزرگ‌ترین مساله جامعه مسلمانان تبدیل شده است و به عنوان یک مسلمان ما باید در حل این مساله که دارای اولویت‌های سیاسی و اجتماعی زیادی است نقش آفرینی کنیم. 

وی ضمن اشاره به اهمیت مساله فلسطین گفت: فلسطین در وحدت و شکل گیری بیداری اسلامی نقش بسیار مهمی دارد و مسلمانان با اتحاد با یکدیگر می‌توانند رژیم صهیونیستی را شکست داده و مردم مظلوم فلسطین را آزاد کنند. 

 در پایان این برنامه نیز فرازهایی از دعای ابو حمزه قرائت شد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: