کد خبر: ۲۵۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 22
ساکنان برخی شهرها بیش از یکصد مهاجری را که از آمریکا بازگردانده شده‌اند، تهدید کرده و گفته‌اند که خانه‌هایشان را می‌سوزانند یا به دار خواهند آویخت
شفاآنلاین>سلامت>آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در انتقاد از آمریکا اعلام کرد که این کشور در ماه‌های اخیر دستکم یک هزار کودک مهاجر را با وجود خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، به مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس بازگردانده است.

به گزارش شفاآنلاین،هنریتا فور مدیر اجرایی یونیسف گفت: این کودکان هیچ همراهی ندارند و خطراتی مانند خشونت و تبعیض آنها را تهدید می‌کند.

وی افزود: کووید-۱۹ اوضاع را بدتر کرده است. تبعیض و خشونت به تهدیدهایی مانند خشونت‌های باندهای تبهکار که موجب آوارگی این کودکان شده، اضافه شده است.

یونیسف اعلام کرده که از اوایل ماه مارس دستکم یک هزار کودک مهاجر بدون همراه به کشورهای دیگر بازگردانده شده‌اند و مکزیک در همین مدت دستکم ۴۴۷ کودک را به گواتمالا و هندوراس بازگردانده است.

یونسف افزود: گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد گروه‌هایی در هندوراس و گواتمالا مانع از بازگشت مهاجران از جمله کودکان شده و آنها را به خشونت تهدید کرده‌اند.

 ساکنان برخی شهرها بیش از یکصد مهاجری را که از آمریکا بازگردانده شده‌اند، تهدید کرده و گفته‌اند که خانه‌هایشان را می‌سوزانند یا به دار خواهند آویخت. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: