کد خبر: ۲۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 22
می‌توان گفت بزرگترین ضربه ها را به بدنه روابط زناشویی، تلویزیون، فیلم‌ها، رمان‌ها و فضای مجازی با اطلاعات نادرست جنسی‌شان، وارد کرده‌اند. اما چرا؟!

شفاآنلاین>سلامت>سلامت جنسی>دکتر بهاره صباغ ابريشمی، روانپزشک و درمانگر اختلالات جنسی در این باره گفت: در این‌گونه منابع نامعتبر، تصویری که از امور جنسی ارائه می‌شود، اغلب دو سر یک طیف است. در یک سوی طیف، مقاربت آسان، خوشایند و روان نشان داده می‌شود، گویی از ابتدا و بدون هیچ تلاشی، ارتباط جنسی به شکل صحیح و آسان بین زن و مرد برقرار می‌شود. درنتیجه این تصویر باعث می‌شود که فرد خوشبینانه فکر کند که همه چیز به صورت کاملا عادی و خودبخودی رخ می‌دهد و دسترسی به تجربه خوشایند جنسی فوری امکان‌پذیر است.
در سوی دیگر طیف نیز رابطه جنسی خشن، دردناک، ناخوشایند و نفرت‌انگیز نمایانده می‌شود، به گونه‌ای که مخاطب از مسائل و افکار جنسی بیزار و گریزان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:صباغ ابريشمی تاکید کرد: اینها تصورات غلطی است که می‌تواند به رابطه زوج‌ها آسیب جدی وارد کند درنتیجه آنها باید بدانند که تجربه‌های خوشایند جنسی فورا ایجاد نمی‌شود، بلکه به مرور و از طریق همکاری، درک متقابل و با افزایش مهارت هر دو طرف به دست می‌آید.
دکتر ابریشمی درنهایت خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود سیستم اطلاع‌رسانی مناسب در جامعه، در اوایل زندگی زوجین تمامی رفتارهای جنسی مابین آنها بر اساس آزمون و خطا است. بعضی افراد با شروع تعاملات جنسی این مهارت‌ها را سریع یاد می‌گیرند و برخی دیگر در این زمینه کند و ناشی هستند که در این صورت باید به طرف مقابل خود فرصت داد و او را با کلمات و یا به شیوه عملی راهنمایی کرد تا به تدریج مهارت‌های جنسی لازم را کسب کند.

سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: