کد خبر: ۲۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
آکسفام در ۶۶ کشور جهان فعال است و ۲۰ موسسه مستقل را تحت پوشش دارد. اما بر اساس تصمیمات گرفته شده، دفاتر این سازمان در ۴۸ کشور فعال مانده و تنها ۶ موسسه از ۲۰ موسسه مستقل را تحت پوشش خواهد داشت
شفاآنلاین>سلامت>سازمان بین‌المللی امداد رسانی آکسفام با توجه به مشکلات مالی ناشی از بحران ویروس کرونا (کووید-۱۹) قصد دارد تا دفاتر خود در ۱۸ کشور جهان را تعطیل کند.

به گزارش شفاآنلاین، دفاتر آکسفام در کشورهای سریلانکا، پاکستان، تاجیکستان، هائیتی ، جمهوری دومینیکن، کوبا، پاراگوئه، مصر، تانزانیا، سودان، بوروندی، رواندا، سیرالئون، بنین، لیبریا و موریتانی ظرف ماه‌های آینده بسته خواهد شد.

دفاتر افغانستان و تایلند نیز با بیش از ۵۰ سال قدمت تعطیل می‌شوند. 

آکسفام در ۶۶ کشور جهان فعال است و ۲۰ موسسه مستقل را تحت پوشش دارد. اما بر اساس تصمیمات گرفته شده، دفاتر این سازمان در ۴۸ کشور فعال مانده و تنها ۶ موسسه از ۲۰ موسسه مستقل را تحت پوشش خواهد داشت.

 یک هزار و ۵۰۰ تن از نیروهای آکسفام از جمله تعدادی در دفتر مرکزی این سازمان در شهر آکسفورد نیز در چارچوب طرح تعدیل نیرو اخراج خواهند شد. همچنین ۷۰۰ تن از نیروهای شاغل در موسسات وابسته تعدیل می‌شوند.

«چما ورا» مدیر موقت حوزه بین‌الملل آکسفام می‌گویند که این سازمان در ده سال آینده شاهد فرایند کاهش بیشتر نیرو و تبدیل وضعیت در دفاتر خود خواهد بود.

کمک‌های مالی بین‌المللی به آکسفام پس از افشای رسوایی اخلاقی مدیران آن در سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافت و اینک گفته می‌شود که بحران کرونا، منابع درآمدی این سازمان را خشک کرده است.

دولت انگلیس سالانه بخشی از بودجه کمک‌های بشردوستانه را به آکسفام اختصاص می‌دهد. با این حال انتشار خبر هوس بازی دست اندرکاران آکسفام، اعتبار این موسسه را نزد افکار عمومی در انگلیس به‌شدت تحت‌الشعاع قرار داده و مسئولین آن با احتیاط بیشتری از دولت تقاضای کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامه «تایمز»، مسئولان آکسفام در جریان امدادرسانی به زلزله‌زدگان هائیتی در سال ۲۰۱۰ ، با زنان فقیر رابطه غیراخلاقی داشته‌اند. تحقیقات به‌عمل‌آمده همچنین نشان می‌دهد که شماری از کارکنان این موسسه، کودکان فقیر را در این کشور مورد اذیت جنسی قرار داده‌اند.

آکسفام تا مدت‌ها اتهام پنهان‌کاری رسوایی اخلاقی مسئولان این موسسه را تکذیب کرد تا «پنی لارنس» یکی از معاونین ارشد آکسفام ضمن پذیرش مسئولیت این پنهان‌کاری، از مقام خود کناره‌گیری کرد. 

وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این موسسه اقدام های لازم و به‌موقع را برای جلوگیری از گسترش رسوایی اخلاقی کارکنانش انجام نداده و افزود: به‌عنوان مدیر وقت برنامه، از اینکه این اتفاقات در زمان من رخ‌داده شرمسار هستم و مسئولیت کامل آن را برعهده می‌گیرم. 

آکسفام (Oxfam) چهارمین سازمان بزرگ خیریه در انگلیس از میان ۱۰۰موسسه خیریه در این کشور، سال ۱۹۴۲ با هدف کاهش فقر در جهان تأسیس شد و در سال ۱۹۴۸ نخستین فروشگاه‌های خود را در انگلیس افتتاح کرد. 

این موسسه سالانه مقادیر زیادی لباس‌های نو و مستعمل برای فروش به اهداف خیریه از مردم دریافت می‌کند و غذا و آب آشامیدنی سالم در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد و در زمینهٔ آموزش‌ و پرورش و ساخت مدارس نیز فعال است. گاردین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: