کد خبر: ۲۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
عوامل احتمالی مختلف می تواند بر میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان موثر باشد. یکی از این عوامل تفاوت ژنها در جمعیت های مختلف است
شفاآنلاین>سلامت>کاهش میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در منطقه آسیا از جمله ژاپن نظرها را به سوی خود جلب کرده است. بیشترین میزان مرگ میر بر مبنای سرانه جمعیت را آمریکا و اروپا دارد که این میزان حدود صد برابر آسیا است. 

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان بر این باروند عوامل متعددی از جمله بیماری های زمینه ای و تفاوت در شیوه زندگی بر میزان جان باحتگان در مناطق مختلف نقش دارند. البته در این میان تحقیقات بین المللی برای شناخت نقش تفاوت های ژنتیکی بر میزان تلفات بر اثر بیماری کرونا آغاز شده است.  

 عوامل احتمالی مختلف می تواند بر میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان موثر باشد. یکی از این عوامل تفاوت ژنها در جمعیت های مختلف است.

 با پیشرفت فناوری در تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص شده است که در اطلاعات ژنتیکی میان سفید پوستان ، سیاه پوستان و آسیایی ها تفاوت های ظریفی وجود دارد. پرفسور تاکانوری کانایی از دانشگاه کیئو ژاپن که درباره انترو باکتری ها تحقیق می کند ،‌ گفت:« چنین تفاوت های ژنتیکی ممکن است با میزان مرگ و میر در نقاط مختلف دنیا ارتباط داشته باشد. » 

 در آمریکا و اروپا چندین مطالعه مشترک بین المللی برای بررسی رابطه میان شدت بیماری و توالی ژنی در بیماران مبتلاء به ویروس کرونا آغاز شده است. چنین مطالعاتی می تواند به این پرسش که آیا جهش ژنی یکسان در مناطق مختلف دنیا رخ می دهد؟ پاسخ دهد. همچنین این مطالعات ممکن است ژن های مهمی را شناسایی کند که رابطه میان شدت بیماری کرونا و میزان مرگ و میر را توضیح دهد. 

بر اساس داده هایی که به تازگی منتشر شد ،‌ در شهر  نیویورک میزان مرگ و میر بر اثر ابتلاء ‌به ویروس کرونا در میان سیاه پوستان و آفریقایی تبار بیشتر از سفید پوستان و آسیایی تبار بوده است. 

همچنین بر اساس گزارش هایی از انگلستان ،‌ هر ده پزشکی که در این کشور بر اثر ابتلاء‌ به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند ،‌ آفریقایی تبار بودند. اما با این حال ، طبق مقاله ای که در مجله پزشکی انگلستان چاپ شده است، تعداد کمی از داده ها از این واقعیت که اختلافات قومی بر میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا تاثیر دارد ،‌حمایت کرده است.

 سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها در آمد کمتری نسبت به سفید پوستان دارند و این اختلافات ممکن است بر سلامتی آنان تاثیرگذار باشد. بنابراین برای تایید این نظریه ، بررسی ها و آزمایشات بیشتری لازم است. ‌نیکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: