کد خبر: ۲۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
گروهی از کشورها که از نظر اقتصادی قوی و پویا هستند تصمیم دارند طرح خود را برای حمایت از اقتصادهای درگیر بحران کرونا در اروپا ارائه کنن
شفاآنلاین>سلامت>کشورهای اتریش، هلند، دانمارک و سوئد در مخالفت با طرح حمایت ۵۰۰ میلیارد یورویی آلمان و فرانسه از اعضای اتحادیه اروپا که دچار بحران‌ اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا شده‌اند، طرح پیشنهادی خود را به زودی ارائه می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه برنامه ۵۰۰ میلیارد یورویی برای بهبود اقتصادی اروپا را پس از بحران کرونا پیشنهاد دادند اما برخی اعضای این اتحادیه مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

در این رابطه «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش با بیان این مطلب از ارائه طرح حمایتی جدیدی از سوی این کشور و هلند، دانمارک و سوئد خبر داده است.

به گفته وی، گروهی از کشورها که از نظر اقتصادی قوی و پویا هستند تصمیم دارند طرح خود را برای حمایت از اقتصادهای درگیر بحران کرونا در اروپا ارائه کنند.

کورتس تاکید کرد هدف از این طرح بازسازی و بهبود شرایط اقتصادی کشورهای این حوزه بوده و جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می‌شود.  

برلین و پاریس در حال ایجاد صندوق موقت اروپایی با سرمایه ۵۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از آسیب دیده ترین کشورها هستند. این وجوه از طرف اتحادیه اروپا در بازار سرمایه جمع آوری می شود و در یک چارچوب مالی چند ساله اتحادیه اروپا به کشورهای بحران زده کمک می کند.

توافق آلمان و فرانسه بر سر پیشنهاد ایجاد این صندوق کمک مالی به کشورهای اروپایی به معنای توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نبوده و گفت‌وگو بر سر این موضوع در دستورکار نهادهای اروپا قرار گرفته است.

امانوئل مکرون درباره این توافق اولیه گفته است: این‌ اقدام‌ پاریس و برلین به معنای توافق همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیست؛ اما هیچ توافقی بین همه اعضا بدون توافق ابتداییِ فرانسه و آلمان نیز قابل تصور نیست.نشریه بیلد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: