کد خبر: ۲۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
در این گزارش از رهبران جهان خواسته شده است از همین حالا به فکر بحران هایی مانند بحران آب و هوا، آشوب های ژئوپلتیک، افزایش نابرابری و فشار بر سلامت روانی و نظام سلامت باشند. جهان باید برای بحران های مهمی از این دست آماده باشد
شفاانلاین>سلامت>فروم اقتصادی جهان در گزارشی اعلام کرد رکود اقتصادی طولانی مدت، ورشکستگی های گسترده و شکست های صنایع در صدر فهرست پیامدهای احتمالی شیوع کرونا قرار دارد. هدف این فروم از این گزارش ترغیب رهبران سیاسی و اقتصادی به بررسی کنشگرایانه مخاطرات احتمالی در کنار مدیریت آثار فوری این همه گیری جهانی است. 

به گزارش شفاآنلاین،این فروم در پیمایشی از پاسخ دهندگان خواسته است 31 مخاطره ذکر شده را در سه مقوله «محتمل ترین برای جهان»، «نگران کننده ترین برای جهان» و «نگران کننده ترین برای شرکت ها» رتبه بندی کنند. 

نزدیک به دو سوم پاسخ دهندگان رکود جهانی را در رتبه نخست فهرست محتمل ترین پیامد کرونا عنوان کردند. نیمی از پاسخ دهندگان نیز ورشکستگی شرکت های بزرگ و کوچک و موج ادغام صنایع را در رتبه دوم قرار دادند. ناکامی صنایع در احیای خود، بیکاری افسارگسیخته، محدودیت های سختگیرانه تر برای تردد نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند. 

حملات سایبری و کلاهبرداری در داده ها و اطلاعات در نتیجه تغییر الگوهای کار از دیگر پیامدهای محتمل است. 

در این گزارش از رهبران جهان خواسته شده است از همین حالا به فکر بحران هایی مانند بحران آب و هوا، آشوب های ژئوپلتیک، افزایش نابرابری و فشار بر سلامت روانی و نظام سلامت باشند. جهان باید برای بحران های مهمی از این دست آماده باشد. 

پیتر گیگر از گروه بیمه زوریخ، گفت با توجه به افزایش فشار بر بازار کار و بر آموزش، نسل سوخته دیگری نیز خواهیم داشت.

بخش دولتی و خصوصی باید برای یافتن راهی برای عبور از این بحران با یکدیگر همکاری کنند.  

این بحران با وجود همه این ها، فرصت بی نظیری برای استفاده در انجام متفاوت کارها و ساختن اقتصادهای بهتر است که پایدارتر، انعطاف پذیرتر و فراگیرتر باشند. الجزیره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: